a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
نشست خبری ملکه آلیشون

” ملکه آلیشون”؛ فیلم غیر ممکنی که ممکن شد

سینماآفیس: ۱۰ سال قبل فیلمنامه‌ای نوشته شد که همه می‌گفتند تولید فیلم‌اش غیر ممکن است اما آن فیلم امروز با عنوان "ملکه آلیشون" در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دیده می‌شود.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: نشست خبری فیلم “ملکه آلیشون” روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه مصادف با هفتمین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ابراهیم نورآورمحمد (کارگردان)، نسترن سیفی، اهورا نورآور محمد، امیررضا اسماعیلی، مهدیه قاضی میرسعید، سعیدفاضل ساعتچی و فاطمه زحمتکش بازیگران برگزار شد.

ابراهیم نورآور محمد کارگردان فیلم ” ملکه آلیشون” در ابتدای این نشست گفت: “ملکه آلیشون” کاری پر چالش بود که تولیدش ۱۰ سال طول کشید؛ ۱۰ سال قبل همه می‌گفتند که تولید فیلم “ملکه آلیشون” غیر ممکن است و من مجبور شدم که به تنهایی آستین بالا بزنم و کار را شروع کنم.

او افزود:  این فیلم فیلم بیش از ۱۰۰ لوکیشن داشت و نیمی از زمان تولید آن، صرف ساخت لوکیشن شد. در واقع ۸۰ درصد لوکیشن‌های فیلم ساخته شده‌اند.

کارگردان فیلم  بیان کرد: این اثر برای کودکان تولید شده  و همه می‌دانند ساخت فیلم برای کودک چقدر سخت است.

نورآور محمد گفت: من اطلاع داشتم که ساخت  این فیلم  زمان می‌برد و به عوامل می‌گفتم که باید کاری کنیم تا فیلم قدیمی نشود و همچنان مخاطب خود را داشته باشد.

او درباره طراحی لباس و گریم فیلم “ملکه آلیشون” توضیح داد: من از طراحی لباس و گریم‌های برگرفته از کشورهای خارجی استفاده نکردم و همه المان‌ها برگرفته از الگوهای ایرانی بودند.

نورآور محمد ادامه داد: حتی اسم‌ شخصیت‌ها نیز کاملا اصیل و ایرانی بود، اما مخاطبان فکر می‌کردند که این المان‌ها خارجی هستند؛ در واقع اصلا غرب‌گرایی در کار نیست فقط شکل کار برای خاص بودن فیلم اینگونه نشان می‌دهد که انگار فیلم خارجی است.

کارگردان فیلم “ملکه آلیشون” خبر داد که ۱۰۰ درصد به پخش بین‌الملل این فیلم فکر می‌کند.

او در پایان ضمن تشکر کردن از بازیگران فیلمش گفت: امیدوارم به این استعدادهای گمنام بها داده شود تا بدرخشند.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/20 04:49
شماره خبر : 95452
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95452
بدون نظر

پیام بگذارید