a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

مستندی درباره استن لی روی آنتن دیزنی پلاس می‌رود

مستندی درباره استن لی با لقب پدر مارول در سال ۲۰۲۳ از شبکه دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری مهر: به مناسبت صدمین سالگرد تولد استن لی با عنوان پدر مارول، مستندی درباره وی در سال ۲۰۲۳ از شبکه دیزنی پلاس پخش می‌شود.

وی در نیویورک به دنیا آمد و در طول قرن بیستم با آثارش فرهنگ پاپ را تغییر داد و میلیون‌ها نفر تحت تاثیر جهانی که خلق کرد قرار گرفتند.

لی در همکاری با نویسندگان و هنرمندان دیگری مانند جک کربی و استیو دیتکو، به خاطر خلق شخصیت‌های ماندگاری چون مرد عنکبوتی، هالک، مرد آهنی، ثور، دکتر استرنج، چهار شگفت‌انگیز، مردان ایکس و… شناخته می‌شود. از وی به عنوان پدر مارول یاد می‌شود و وی حتی پس از بازنشستگی از این کمپانی در دهه ۱۹۹۰، با عنوان تهیه‌کننده اجرایی در تولیدات مارول، همچنان با این شرکت در ارتباط بود.

او در سال ۲۰۱۸ و در سن ۹۵ سالگی، درگذشت.

جیمز گان کارگردان ژانر ابرقهرمانی فیلم‌هایی چون «نگهبانان کهکشان» و «جوخه خودکشی» که به تازگی مدیر کمپانی دی‌سی شده است، در واکنش به این خبر نوشت: تولد ۱۰۰ سالگی استن لی مبارک. جایت خالی است، دوست من.

مارول اینترتینمنت با انتشار یک ویدیوی ۲۵ ثانیه‌ای در توییتر، خبر از نمایش مستندی درباره استن لی داد. در این ویدیو این شعار مطرح می‌شود؛ ۱۰۰ سال رویا، ۱۰۰ سال آفرینش، ۱۰۰ سال استن لی.

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/10/09 10:24
شماره خبر : 67730
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=67730

پیام بگذارید