a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

سوگواره یاس نبوی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوگواره یاس نبوی امروز دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری صبا: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سوگواره یاس نبوی امروز دوشنبه ۵ دی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جمع کثیری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در حاشیه برگزاری این سوگواره، کارگاه نقاشی هنرمندان برگزیده ناشنوای کشور به مدت ۳ روز برگزار شد. آثار این نمایشگاه طی روزهای آتی در محل این وزارتخانه برای تماشای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این سوگواره که به مناسبت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، وزیر فرهنگ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین کارکنان این وزارتخانه برگزار شد، هنرمندان حوزه های مختلف در آستانه شهادت بانوی دو عالم در جلوه های مختلف هنر دینی و آیینی به اقامه عزا پرداختند.

در بخشی از این مراسم گروه تعزیه خوانی در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) به اجرای هنر آیینی تعزیه پرداخت و مرشد میرزاعلی به اجرای شروه خوانی سنتی در سوگ حضرت زهرا (س) پرداخت.

شعر خوانی فاطمی استاد قاسم صرافان از شاعران برجسته آیینی کشورمان در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) بخش دیگری از این مراسم بود.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و حنیف طاهری نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

در پایان این سوگواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از مادر شهیدان خالقی پور که به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سوگواره حضور یافته بود، تجلیل کرد.

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/10/05 10:46
شماره خبر : 67392
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=67392

پیام بگذارید