a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

ستوان آینیشمور؛ آینه ارزش‌هایی که انسان برای زندگی قائل است

سینماآفیس: نمایش "ستوان آینیشمور" نوشته مارتین مک دونا این روزها با همت گروه تئاتر نقاب سیاه روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: نمایشنامه ی “ستوان آینیشمور ” یا “چه کسی گربه ی پاتریک را کشته است؟” نوشته ی مک دونا نویسنده و فیلمساز ایرلندی برنده جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ و جشنواره ونیز ۲۰۲۲ برای بهترین فیلم و فیلمنامه است؛ مک دونا نویسنده و فیلمسازی است که همزمان ۴ نمایشنامه‌اش در سالن های لندن روی صحنه رفته‌اند.

نمایش “ستوان آینیشمور” کاری از گروه تئاتر نقاب سیاه است که با ترجمه زهرا جواهری، تهیه‌کنندگی فاطمه بامستی و  بازی امیر عبادی، علی پیله‌ور، امیر زمانی‌فرد، محمد رضایی، نرگس موسوی، افق ایرجی، میلاد صفوی، امیرحسین فهادان و  مهدی شاهی هم‌اکنون روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد است.

فهیمه حیدری  دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سعیده کامرانی منشی صحنه، سینا کثیر و علی بیات مدیر صحنه، امیر خسرو مجردی تنظیم‌کننده نور و صدا، زهرا عادل‌خوانی و محدثه رازگردانی گریمور، لیلا قزلباش و شکوفه چرخی طراح لباس، پیمان عبادی و مهتاب نیکبخت دستیار لباس، شکوفه چرخی طراح صحنه، آینه عظیمی و مینا محمدی عکاس و مانی محمدیان طراح پوستر این نمایش هستند.

نمایش “ستوان آینیشمور”  داستان تروریستی است که قربانیانش برایش هیچ اهمیتی ندارند و اما به گربه ی خانگی اش بسیار وابسته است و به آن عشق می وزرد.

داستان این نمایش  با مرگ نامعلوم گربه ی او شروع می شود و شما با نمادهایی روبه رو می شوید که هر یک بیانگر ارزش هایی است که انسان ها برای زندگی قائل هستند و آن را مهم ترین عامل زندگی می دانند.

این نمایش در سال ۹۴ به کارگردانی حسن معجونی و بازی هوتن شکیبا و نوید محمدزاده در سالن ایرانشهر به اجرا رفته است، علاوه بر آن دفعات متعدد دیگری نیز با عوامل متفاوت در سالن های ایران اجرا شده است.

به گفته ی کارگردان، طنز کار به سبک مونتی پایتون است . که غالبا به کمدی سورئال شناخته می شود، سبک مونتی به شیوه ای است که عده ای با آن ارتباط برقرار می کنند و عده ای این شوخی ها را توهین آمیز قلمداد می کنند واقعیت این است که این طنز متفاوت و به زبان ساده تر احمقانه است اما در روند کار تعداد کسانی که با طنز ارتباط می‌گیرند و به آن می خندند اضافه می شود، غیر منتظره بودن نوع طنز در دیالوگ ها، نوع بازی بازیگران و طراحی صحنه بارز است.

علی پیله ور در نقش دیوید معتقد است کار خوبی است که به خوبی پیش می رود و امیدوار است با حضور تماشاگران سالن پر نور شود.

نمایش “ستوان آینیشمور” تا ۲۵ اسفند هر شب ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

خبرنگار: مبینا دورانی

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/06 01:05
شماره خبر : 95710
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95710
بدون نظر

پیام بگذارید