a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

افتتاح نمایشگاه گروهی عکس “ز شوری که تسکینش نیست” درنگارخانه آسمان

سینماآفیس: نمایشگاه گروهی عکس "ز شوری که تسکینش نیست" در ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز ۱۳ اسفند ماه سال جاری در نگارخانه آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ نگارخانه آسمان برج آزادی از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه سال جاری محل برگزاری نمایشگاه عکس “ز شوری که تسکینش نیست” با کریتوری فائزه هاجری است؛  نمایشگاه ” ز شوری که تسکینش نیست ” که در ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز ۱۳ اسفند ماه سال جاری در نگارخانه آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود،  آثار ابوذر انصاری، مهرداد اوسپید، مانی ابراهیم‌آبادی، پرنیان احمدی، یاشار احراری، غزل بیات، زهرا برفره، عاطفه ترابی بروجردی، محمد جاجرمی، مریم رضایی، زینب رجبی، هادی زکریایی، رضا (یاسر) سمیاری، حامد صاحبی، حیدر عرفانی، سمیه عطار، رعنا کیهان، شهاب قاسمی، هلیا قهرمانی، مسعود مایان باری، زهره مختارزاده نوا، مریم ناصری، مهگل نوراللهی و فائزه خارجی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

نادر رهسپار درباره نمایشگاه مذکور نوشته است:

“زِ شوری که تسکینش نیست

در نهاد هر موجود، بخشی از یک نیروی لایزال قرار گرفته است. این انرژی ماورایی در هر فرد، به شکلی خاص متبلور می‌شود. گاهی از همان سال‌های اولیه‌ی زندگی به کمال می‌رسد و برخی اوقات در گذر عمر گران نمایان می‌شود. هر عضو از این عالم، با نوری که در وجودش دارد، تغییری در حد و اندازه‌ی خودش در جهان پیرامون ایجاد می‌کند.

میل به ایجاد تغییر، هیجانی خارج از وصف در بنیان وجودی افراد ایجاد می‌کند، هنرمندان، این شور مهارنشدنی را با خلق اثر سیراب می‌کنند. از دیدگاهی دیگر، آفرینش هنری میل به جاودانگی که از قدیمی‌ترین آرزوهای عالمیان بوده و هست، را جامه‌ی عمل می‌پوشاند. باشد که این شور تسکین‌ناپذیر، مدتی هر چند کوتاه، آرام گیرد.

ما اینجا گردهم آمدیم تا بارقه‌ای از آن‌چه در نهادمان به امانت سپرده شده است، با زبانی که مختص به خودمان است، پیشِ رویِ شما قرار دهیم. ما درونیات‌مان را با اتکا به زبانی که بین همه‌ی اعضای این جهان مشترک و قابل فهم است مقابل دیده‌گان شما به عرصه‌‌ی وجود انتقال دادیم. آن‌چه پیشِ رویِ خود می‌بینید ترجمانِ اصیل‌ترین نیروی هستی است که ما با نام زیبای هنر، برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.”

فائزه هاجری

انتهای پیام/.

 

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/05 07:09
شماره خبر : 95695
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95695
بدون نظر

پیام بگذارید