a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

از تئاتر شهر چه خبر؟     

      

 

(سینماآفیس) – تازه‌ترین اخبار و رویدادهای تئاتر شهر از سوی روابط‌عمومی این مجموعه اعلام شد و نمایش هیدن که تا آخرین روز اجرای آن همچنان از استقبال عمومی برخوردار بود به تئاتر شهر بازگشت و از قرار دوشنبه نیز میز نقد نمایش سوسمار برگزار می‌شود  سالن اصلی تئاتر شهر نیز همچنان در قرق یک پادکست پرمخاطب است. 

 

 هیدنِ رفت و برگشت

نمایش «هیدن (HIDDEN) به کارگردانی کوروش شاهونه به دلیل استقبال مخاطبان و به طور محدود در تالار قشقایی به صحنه می‌رود. 

نمایش «هیدن (HIDDEN) به نویسندگی ریحانه رضی و کوروش شاهونه، طراحی و کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، دور دوم اجراهای خود را از ۲۷ شهریور در سالن قشقایی تئاتر شهر آغاز خواهد کرد.

این نمایش که دور اول اجرایش را از ۲۷ تیر در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز کرده بود، ۴۹ بار روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر رو به رو شد.  

حمید ‌رحیمی، ریحانه ‌رضی، عطا عمرانی، آیت ‌بی ‌غم، فرناز ‌حسین‌مردی و مبینا هَداوند‌خانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که هرشب در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

نمایش هیدن (HIDDEN ) دومین تجربه همکاری مشترک سجاد افشاریان و کوروش شاهونه در حالی دور اول اجراهای آن به پایان رسید که همچنان با استقبال عمومی مخاطبین برخوردار بود. 

در شرایطی که در دیگر سالن‌های تئاتر شهر  شاهد اجرای نمایش‌های بازتولیدی هستیم، اینکه چرا نمایشی مثل هیدن، متوقف شد، آنهم با آن سازه سنگینی که در صحنه شاهد آن بودیم؛ جای بسی سوال دارد.

باید دید چرا این نمایش رفت و چرا برگشت و هزینه‌های ساخت و پرداخت دکور این نمایش را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟

 

تئاترشهر در قرق پادکست سجاد افشاریان

سجاد افشاریان در سالن اصلی تئاتر شهر همچنان یکه‌‌تازی می‌کند. اینکه این میزان اقبال عمومی از آثار این هنرمند شیرازی  پس از چند دوره اجرا میلیاردی در تماشاخانه های خصوصی اکنون میهمان تئاتر شهر است؛ شاید جمله ی غلطی‌ست ، بهتر آن که بگوییم؛ تئاترشهر میهمان سجاد افشاریان، طرفداران و عوامل این نمایش است. 

سوالات و شبهات زیادی در خصوص نمایش‌های باز تولیدی در تئاتر شهر وجود دارد که متاسفانه تاکنون موفق به گفت‌وگو با مدیریت این مجموعه نشده ایم. 

از مهمترین نکات و شبهات این است که آیا تئاتر شهر به مانند تماشاخانه‌های خصوصی قرار است که از مجموعه‌ای فرهنگی و هنری به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود ؟ 

آیا سالن اصلی تئاتر شهر با پیشینه‌ای به قدمت تاریخ تئاتر معاصر ایران در اختیار هر نوع اثری با هر میزان کیفیت و حالا گیریم پرمخاطب، قرار بگیرد؟ 

آنچه امروز سالن اصلی تئاتر شهر تهران را در قرق خود دارد، به زحمت و با ارفاق پادکستی صوتی است و هرگز نمی‌تواند یک گونه نمایشی باشد ولو یک نمایش رادیویی!

جالب اینکه اخیرا استفاده بازیگران روی صحنه تئاتر گویا اپیدمی شده‌ است. 

 

کلاس تشریح «سوسمار» 

جلسه نقد و بررسی نمایش «سوسمار» با حضور حمید جبلی، رحمت امینی، محمدحسن خدایی، هومن زندی‌زاده و عرفان ناظر در تئاتر شهر برگزار می‌شود.

روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد؛ میز نقد و بررسی نمایش «سوسمار» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی دوشنبه، ۲۰ شهریور ساعت ۱۸ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. 

در این نشست حمید جبلی، نویسنده و رحمت امینی، کارگردان نمایش «سوسمار» به‌ عنوان میزبان و محمدحسن خدایی، هومن زندی‌زاده و عرفان ناظر به‌عنوان منتقد در جلسه حضور خواهند داشت.

این نمایش درباره زن و مردی که در حال آماده‌سازی سفره هفت سین و آغاز سال تازه هستند، تخم مرغی برای رنگ کردن تهیه کرده‌اند اما ساعتی بعد، تخم مرغ ترک می‌خورد و …

نمایش «سوسمار» تا ششم مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۱۵ و با مدت زمان ۶۰ دقیقه در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

   

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/06/17 01:24
شماره خبر : 92651
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=92651
بدون نظر

پیام بگذارید