a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
واقعیت و موهوم

واقعیت و موهوم را در خانه دوست ببینید

سینماآفیس: نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی واقعیت و موهوم در گالری خانه دوست برپاست.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان واقعیت و موهوم با حضور شانزده هنرمند و ۲۲ اثر در گالری خانه دوست در ۲۱ اردیبهشت ماه افتتاح شد.
اسامی شرکت کنندگان در این رویداد هنری که کیوریتوری آن را فائزه هاجری بر عهده دارد به شرح زیر است:
مانی ابراهیم آبادی، زهرا برفره، محدثه بیگدلی، سمیه پنانه، آیلین حاجی زاده، بی تا ربانی فر، هادی زکریایی، حیدر عرفانی، سمیه عطار، رضا سمیاری، الهه کامکار، هلیا قهرمانی، مطهره غلامی، مریم ناصری، کامران نجفی، فائزه هاجری
همچنین در بیانیه این نمایشگاه به قلم نادر رهسپار چنین آمده است:
” واقعیت و موهوم ”
چشمها را باز می کنیم، یکباره خود را در موقعیتی کاملاً متفاوت از آنچه تا چند لحظه ی پیش تجربه کردیم می یابیم. به اطرافمان نگاه می کنیم. کم کم متوجه می شویم در رویا به سر می بردیم و اکنون به دنیای خودمان بازگشته ایم. هنوز هوشیاری خود را به طور کامل بدست نیاوردیم. آنچه درخواب دیدیم تا حدی به یاد می آوریم و با تعجب به آن فکر میکنیم. هنوز زمان زیادی سپری نشده است که به خودمان می آییم و متوجه میشویم ساعت دارد می گذرد. فکر و خیال را رها می کنیم و به تعامل با دنیایی که خود را در آن یافتیم می پردازیم. مدت زیادی نمی گذرد. چشمها را باز می کنیم و خود را در دنیای دیگری می بینیم.
هنر ابزاری است که ما را از روزمرگی ها جدا میکند و به دنیایی از احتمالات جدید و متفاوت منتقل میکند. هنرمند با گوهر وجودی خویش ارتباط می گیرد و از هیچ، دست به خلق می زند. یک کادر،چند خط، لکه های رنگ، بارقه ای از نور، چند تکه از یک عنصر و دریایی از درونیات که منجر به آفرینش می‌شود شود و حسی تازه و تجربه ای جدید را پیش چشم مخاطب به معرض نمایش می‌گذارد .
ما اینجا گردهم آمدیم تا مرز بین حقیقتها و خیالها را بهم بریزیم. آنهم با بهره گیری از قدرتی ماورایی که در وجود ما، به هدیه گذاشته شده است، برای اینکه شما را به سفری هیجان انگیز ببریم تا تجسم رویاها و درکمان از جهان اطراف را پیش چشم خودتان به تماشا بنشینید.
این رویداد هنری تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری پذیرای علاقه مندان به هنر می باشد.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/02/26 10:33
شماره خبر : 96486
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96486
بدون نظر

پیام بگذارید