a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی » افتتاح شد

(سینماآفیس) – پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» ظهر روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ با حضور مسئولان و مدیران سینمایی و هنرمندان، افتتاح شد.

آیین افتتاحیه پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» ظهر روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اجرای عبدالله روا برگزار شد.

پردیس سینمایی مهر سنگی

در این مراسم نصرالله پژمان‌‌فر نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، محسن داوری فرماندار مشهد، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس سابق حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی، هنرمندانی از جمله جلیل سامان، بهروز افخمی، محمدعلی باشه‌آهنگر، هادی مقدم دوست، مجتبی فراورده و سیدحامد حسینی کارگردان، سینماگرانی از جمله حبیب والی‌نژاد، منوچهر محمدی، سیدضیا هاشمی، مرتضی شایسته، محمدحسین فرح‌بخش، هاشم میرزاخانی، غلامرضا فرجی و محمدرضا فرجی و نازنین پیرکاری، محمدرضا رضاپور مدیر شبکه نمایش و تماشا، مجید زین‌العابدین، محمد حمزه‌زاده فعال فرهنگی، علی شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، مریم عرفانیان، محمدرضا سرشار و کیانوش گلزارراغب نویسنده، شاعرانی از جمله حمید حسام و محمدکاظم کاظمی، سارا عرفانی، گلستان جعفریان، علی شیرازی و… حضور داشتند.

قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران بخش اول برنامه بود.

سپس عبدالله روا مجری برنامه، ضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانی گفت: امیدواریم پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» مبدا خاطرات بسیار خوبی برای شهروندان خراسانی باشد و منجر به بافرهنگ‌تر زندگی کردن و زیباتر نگاه کردن از دریچه سینما بشود. از همه کسانی که برای افتتاح این پردیس سینمایی زحمت کشیدند، تشکر می‌کنیم.

سپس استاد امیر عارف به نغمه‌خوانی و مدح امام رضا (ع) پرداخت و مراسم پرچم‌گردانی برگزار و بعد اینتروموشن «دوباره سینما» پخش شد.

مجید عسگری رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی دیگر‌ سخنران این برنامه بود که ضمن خیر مقدم به مدیران سینمایی و زائران حرم مطهر رضوی بیان کرد:

افتتاحیه پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» در ادامه فعالیت‌های استان خراسان رضوی در زمینه سینماست. سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در فضای سینمایی رخ داد و جایزه‌ای که هنرمندان مشهدی در جشنواره‌های مختلف کسب کردند، نوید این را می‌دهد که ما شاهد اتفاقات خوبی در سال‌های آینده باشیم. امیدوارم هنرمندان مشهد بیش از پیش در سینمای ایران بدرخشند.

سپس تیزر معرفی پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» برای مهمانان به نمایش درآمد.

سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام شعبانیه در سخنانی گفت:

فرارسیدن نوروز و سال نوی شمسی را خدمت ایران دوستان و همه مردم عزیز تبریک می‌گویم‌. خوشحالم در این جمع شاهد افتتاح پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» به عنوان یک اتفاق فرهنگی و هنری هستیم.

این مجموعه دارای ۹ سالن نمایش، ۳ سالن روباز، کتابخانه، فروشگاه‌ کتاب و مجموعه‌هایی که لازم است در این کار باشد، است. این اتفاق مبارک مایه مباهات و غرور است.

وی ادامه داد:

ما با همکاری همه دستگاه و نهادهای مرتبط برنامه‌‌هایی را ارایه کردیم تا به تحولی گسترده در زیرساخت‌ها برسیم. محصولات فرهنگی و هنری باید فرصت عرضه داشته باشند و اگر می‌خواهیم این چرخه درست بچرخد، نیازمند تکمیل و تجهیز ساختارها هستیم.

مجموعه‌هایی که یکی پس از دیگری با حفظ استانداردهای لازم توسط دستگاه‌های مختلف به ظرفیت سینمایی کشور اضافه می‌شوند، نوید‌بخش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها فاصله زیادی با دیگر کشور‌ها داریم، عنوان کرد:

در تولید آثار، رتبه ما بالاست اما در زیرساخت‌ها عقب ماندگی وسیعی داریم. اگر بخواهم مثال بزنم چین ۸۳ هزار و ترکیه بیش از ۳ هزار سالن سینما دارد. اینکه دوستان ما در سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در یکسال، ۲۰۰ پرده اضافه کردند اما همچنان تعداد پرده‌ها پایین است. امیدواریم با مجموعه‌هایی که در حال ساخت است، تعداد پرده‌ها را به هزار برسانیم.

وی یادآور شد:

انسان باید در شرایط سخت و دشواری برای خودش فرصت ایجاد کند. فکر کنم در این فیلم تلاشی که داشتیم این بود که دشواری، فرصت ارتقا باشد.

یوسف منصوری تهیه‌کننده «عطرآلود» نیز درباره این اثر اظهار کرد: امیدوارم آن چیزی که خدا برایمان رقم زده است، مطلوب باشد و برای شما زیبا جلوه کند.

زحمت زیادی برای فیلم و فیلمنامه آن کشیده شد؛ یکسال روی متن با دوستان رفت و آمد داشتیم و سختی‌هایی که کشیدیم، برای ما شیرین است.

در پایان مراسم، علی مسعودی به ذکر خاطره‌هایی از سینما رفتن خود پرداخت.

مجموعه فرهنگی «مهر کوهسنگی» مشهد که به همت موسسه بهمن سبز سازمان سینمایی سوره راه‌اندازی شده است، با بهره‌مندی از ۹ سالن سرپوشیده، ۳ سالن روباز، فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، زمین بازی و سالن نمایش کودک، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، کافه رستوران، سالن VIP، امکانات فنی روز و…، طی سه سال در دل منطقه گردشگری کوهسنگی مشهد و متناسب با مخاطب بین الملل و گردشگر منطقه طراحی و ساخته شده است. این پردیس سینمایی دارای ۱۱۸۰صندلی است که مجموع ظرفیت ناوگان سینمایی حوزه هنری در شهر مشهد را به بیش از ۳ هزار صندلی افزایش می‌‌دهد.

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/12/25 07:09
شماره خبر : 89055
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=89055
بدون نظر

پیام بگذارید