کاهش هزینهها در والت دیزنی
(سینماآفیس) – والت دیزنی در پی اعتصاب سراسری نویسندگان آمریکا که به تعطیلی دهها برنامه، فیلم و پروژه سینمایی و تلویزیونی منجر شد، با حذف تعدادی از محتواهای نمایشی از دیزنی پلاس و هولو، به دنبال کاهش هزینههاست.
اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا در ماه گذشته بر سر دستمزدها، منجر به تاخیر و توقف بسیاری از پروژهها شد و اکنون اثرات آن را بر روی یکی از کمپانیهای بزرگ شاهدیم.
دیزنی پس از حذف دهها نمایش و فیلم از دیزنی پلاس و هولو در ماه گذشته، اعلام کرد که قرار است ۱.۵ میلیارد دلار از هزینههایش را در سه ماهه سوم مالی کم کند.
این کمپانی از ادامه بررسیهای خود برای حذف محتواهای تولید شده اضافی در سه ماهه سوم سال خبر داده و گفته حذفیات جدید ۴۰۰ میلیون دلار دیگر از هزینهها را به دیزنی برمیگرداند.
دیزنی در روز ۲۶ می محتوای خاص تولید شده اعم از The Mighty Ducks، Turner & Hooch، Willow، Maggie، Dollface و ۲۰۲۲ Cheaper By the Dozen را از خدمات استریم به مصرف کننده خود حذف کرد.
در نتیجه، این کمپانی در صورتهای مالی در سه ماهه سوم مالی خود ۱.۵ میلیارد دلار کاهش هزینهها را ثبت میکند.
ماه گذشته اعلام شد که انتظار میرود دیزنی در سه ماهه سوم سال ۱.۵ تا ۱.۸ میلیارد دلار از هزینههای خود را با حذف محتوا از سیستمهای عامل این کمپانی کاهش دهد؛ کریستین مک کارتی مدیر مالی شرکت دیزنی در جریان اعلام آمار مالی شرکت در ماه می این را اعلام کرد.
دیزنی در سه ماهه دوم مالی ۶۵۹ میلیون دلار زیان داد. اگرچه نسبت به سه ماهه قبل از آن که ۱.۱ میلیارد دلار بود روند کاهش داشته است.
باب ایگر مدیرعامل کمپانی والت دیزنی که یک سالی است عهدهدار این مسوولیت شده، گفته اطمینان دارد که دیزنی در مسیر درستی برای سودآوری بلند مدت در خدمات استریم قرار دارد. او همچنین گفت که این کمپانی انتظار دارد که در اواخر سال جاری قیمت دیزنی پلاس را بدون تبلیغات افزایش دهد تا بازتاب بهتری از ارزش عرضه محتوا داشته باشد.
ایگر این را هم گفته که دیزنی تا پایان سال ۲۰۲۳ برای مشترکان دیزنی پلاس و هولو، one-app experience را در آمریکا راه اندازی میکند.
one-app experience، مجموع تعاملها و احساساتی است که مشتری هنگام استفاده از برنامه دارد