a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

امیدواری گلنوش انتظامی برای تولید کارهای عمیق و جدی بیشتر در عرصه تئاتر

سینماآفیس: امیدوارم افرادی که به صورت حرفه‌ای در عرصه‌های هنری چون تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند، بیش از پیش به کارهای عمیق و جدی بیندیشند و بپردازند و فرنگ درستی را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

پایگاه خبری سینما آفیس گزارش می‌دهد؛ در سال ۱۳۹۲کتاب من عزتم، بچه سنگلج به قلم عزت‌الله انتظامی مشهور به آقای بازیگر در سال ۱۳۹۲ منتشر شد و از دریچه انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد.

در مقدمه آن کتاب یادداشتی از ژان کلود کویر آمده و ما در قالب آن متن چنین می‌خوانیم «هیچ دستوری برای ستاره شدن و ستاره ماندن وجود ندارد. باید دارای یک نگاه، یک حضور، جذابیتی آنی و چهره‌ای آشنا، حتی پیش از نخستین دیدار، بود. باید دارای یک دم، یک حس و تمام ویژگی‌هایی که لغت روح را معنی می‌کند، بود.»

گلنوش انتظامی نوه آقای انتظامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس این گفته را تائید کرد.

او گفت: هیچ کدام از ما به صورت وراثتی یا غیر وراثتی به سمت بازی نرفتیم. کاری هم که الآن من کردم، در واقع به پیشنهاد دوستان قدیمی و عزیزم بود. ما دوست داشتیم که یک کار تیمی خوب را ارائه بدهیم و خیلی به بعد بازی‌اش توجه نکردیم. بازی هم نیست، بیشتر نمایشنامه‌خوانی است.

این هنرمند افزود: پسرم پیانیست نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس است. او از بچگی با موسیقی آشنایی داشت و سال گذشته بخشی از اجرای پیانوی کنسرت پدربزرگ‌اش را داشت.

انتظامی بیان کرد: پندار مسیر نوازندگی را انتخاب کرده و در پیش گرفته است. این مسیر، مسیر خوبی است و من امیدوارم که پسرم در آن مسیر موفق باشد.

او ادامه داد: من و پدر پندار همچون هر مادر و پدر دیگری مسیری را در مقابل فرزندمان باز کردیم و او مشخص کرد که این مسیر یا مسیر دیگری را انتخاب می‌کند؛ همه ما زمانی که به یک سنی می‌رسیم که قابلیت پذیرش آموزش را داریم، در حوزه موسیقی کار می‌کنیم. یک فرد علاقه‌مند است و این مسیر را ادامه می‌دهد. فرد دیگر علاقه‌مند نیست و مسیرش را تغییر می‌دهد.

این هنرمند گفت: من موظف بودم که فرهنگ هنردوستان و موسیقی‌دوستی را به فرزندم بدهم و خدا رو شکر علاقه او با خواسته من هم راستا بود.

انتظامی افزود: من به بچه‌های دیگر هم آموزش پیانو می‌دهم.

او بیان کرد: من شخصیت بنفشه را در نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس بازی کردم. در واقع دست‌اندرکاران تولید نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس، بنفشه را در من دیدند و من آنی نبودم که نقش بنفشه را انتخاب کرد ولی می‌دانم که اگر چه بنفشه نقش پر رنگی در نمایشنامه‌خوانی مذکور ندارد اما شخصیت جالبی دارد و جوانی است که افراد شبیه او در روزگار ما خیلی دیده می‌شوند.

این هنرمند ادامه داد: بنفشه دختر جوان بی پشت و پناهی است که خودش باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. او سن کمی دارد اما عقل‌اش کم نیست.

انتظامی گفت: به هر حال من هیچ وقت به بازی کردن فکر نکردم و سال‌های سال به عنوان منشی صحنه فعالیت کرده‌ام اما به راحتی با نقش بنفشه ارتباط برقرار کردم چون آدم‌هایی مثل او را در محیط زندگی و کارم دیده‌ام.

او بیان کرد: از نظر من مخاطبان نمایش عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس افرادی هستند که به وطن و شهدا عرق دارند و هنوز متوجه هستند اتفاقاتی که در مملکتمان افتاده، مدیون جانهایی است که از دست رفته‌اند.

این هنرمند افزود: گروه دست‌اندرکاران نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای اف ۴ مک دانل داگلاس هم برای وقت مخاطبانش و وطن و شهدا ارزش قائل است و امیدوار است که توانسته باشد به مخاطبانش این پیام را منتقل کند که همچنان به یاد شهدا باشند.

انتظامی گفت: من خیلی دوست دارم که اتفاقاتی چون اجرای نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس بیشتر بیفتد و دوستانی که حرفه‌ای در عرصه تئاتر و نمایشنامه‌خوانی کار می‌کنند، بیش از پیش به تولید آثار عمیق و جدی بیندیشند و بپردازند؛ امروز آثار طنزی در سالن‌های سینما به مردم ارائه می‌شوند که اگرچه جامعه به وجودشان نیاز دارد اما عمق چندانی ندارند.

او در پایان از دست‌اندرکاران اجرای نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس تشکر کرد که به او اجازه دادند، تجربه همکاری با آنها و نمایشنامه‌خوانی اثر مذکور را داشته باشد.

نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/07/23 12:34
شماره خبر : 97924
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97924
بدون نظر

پیام بگذارید