a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
علی شکیبا

علی شکیبا در گفت‌وگو با پایگاه خبری سینماآفیس؛

توانستم دغدغه‌های مسخره‌باز را درک کنم

من در واقعیت دغدغه‌مند هستم

سینماآفیس: نمایشنامه‌خوان نقش مسخره‌باز گفت من در واقعیت بسیار دغدغه‌مند هستم و توانستم دغدغه‌های مسخره‌باز را درک کنم. 

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ بهزاد عبدی و امیر شاملو در روزهای شنبه نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو می‌برند و علی شکیبا یکی از نمایشنامه‌خوانان این اثر است. او بازیگر نقش مسخره‌باز در نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای اف ۴ مک دانل داگلاس است و به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: سال‌های سال است که حرفه اصلی من آهنگ‌سازی است و استاد بهزاد عبدی کارگردان نماشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس هم یکی از بهترین آهنگسازان کشورمان به حساب می‌آیند بنابراین ما یک رفاقت و دوستی‌ای با هم داشتیم اما تا به حال قسمت نشده بود که در عرصه تصویر، تئاتر و نمایشنامه‌خوانی با هم همکاری داشته باشیم؛ میلاد فرهودی و حمیدرضا آداب که به ترتیب مدیریت رسانه و مدیریت روابط عمومی و صداگذاری نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را برعهده دارند، به من پیشنهاد کردند که با دست‌اندرکاران آن پروژه همکاری کنم و بنده آن پیشنهاد را با آغوشی باز و بدون فکر و لحظه‌ای مکث پذیرفتم.

 

 

او افزود: من همکاری با پروژه نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را فرصت مغتنمی برای همکاری با اساتیدی مثل بهزاد عبدی و هنرمندانی مثل حمیدرضا آداب، حدیث تهرانی، فریبا طالبی، مریم ماهور، حامد نصر، کیان مقدم و … می‌دانستم و می‌دانم.

 

این آهنگساز و بازیگر بیان کرد: من یک کاراکتر سورئال را نقش‌خوانی می‌کردم؛ مسخره‌باز یک شخصیت سورئال و زاییده تفکرات نقش بارون در نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس است. بارون نویسنده‌ای است که هم‌دوره‌ای شخصیت اصلی نمایش یعنی عباس دوران بوده و برای نوشتن کتاب‌اش کمک زیادی از مسخره‌باز می‌گیرد. مسخره‌باز چندین نقش و تیپ را ایفا می‌کند و در کنار راوی می‌ماند تا بتواند متنی را که کاراکتر بارون می‌نویسد کاملا به مخاطب منتقل کند.

 

شکیبا ادامه داد: کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند که من در واقعیت مسخره‌باز هستم و دغدغه‌‌های کاراکتر مسخره‌باز را خیلی دوست داشتم.

 

 

او گفت: امیر شاملو یک نویسنده توانا است. او جلسه‌ای را با من داشت و گفت که مسخره‌باز چندین نقش را ایفا خواهد کرد. من نیز توانستم مسخره‌باز را درک کنم و نقش‌اش برایم جذاب بود.

 

علی شکیبا بیان کرد: عدم پیچیدگی و صراحت در کلام رمز موفقیت نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس در جذب مخاطب است؛ در واقع امیر شاملو نویسنده، محقق، ایران‌شناس و تاریخ معاصرشناس خوبی است و نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را خیلی صریح نوشته است. او خیلی واضح با مخاطب صحبت می‌‌کند و یک عاشقانه را از دل یک اتفاق ملی درآورده که خیلی ملموس است.

عکاس: امیر مرادیان

خبرنگار : نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/07/11 12:27
شماره خبر : 97910
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97910
بدون نظر

پیام بگذارید