a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
فیلم بلند جیمز

همکاری استیون اسپیلبرگ و تایکا وایتیتی برای ساخت فیلم بلند جیمز

سینماآفیس: شرکت آمبلین پارتنر با ریاست استیون اسپیلبرگ فیلم بلند (جیمز) را با اقتباس از آخرین کتاب پرسیوال اورت می‌سازد؛ تایکا وایتیتی کارگردان فیلم خواهد بود.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد؛ یونیورسال پیکچرز حق تولید فیلم بلند (جیمز) را که فیلمی اقتباسی از آخرین کتاب پرسیوال اورت است، به دست آورده است؛ پرسیوال اورت رمان (پاک کردن) را نوشته و فیلم (داستان آمریکایی) اقتباسی از آن رمان بوده است.

استیون اسپیلبرگ از دریچه شرکت خودش که آمبلین پارتنرز است، با تایکا وایتیتی مذاکره می‌کند تا او کارگردان فیلم بلند (جیمز) شود.

پرسیوال اورت نیز فیلمنامه فیلم بلند مذکور را می‌نویسد و تهیه‌کننده اجرایی آن فیلم خواهد بود.

دابل دی کتاب (جیمز) را در ماه مارس منتشر کرد. آن کتاب داستان کلاسیک هاکلبری فین را از دیدگاه جیم، مرد برده‌‌ای که همراه با فین جوان در رودخانه می‌سی‌سی‌پی شناور است، به تصویر می‌کشد؛ در واقع این بار جیم برده خانم واتسون که در جزیره جکسون با هاکلبری فین آشنا شد، داستان شناخته شده مذکور را از زاویه دید خودش برای ما روایت می‌کند.

جیم می‌خواست از ایلینوی بگذرد و به ایالت آزاد اوهایو برسد و هاکلبری فین می‌دانست که به واسطه همراهی با یک برده، تمام آموزه‌هایش را زیر سوال می‌برد.

همانطور که گفته شد، ماجراهای هاکلبری فین عنوان کتابی به قلم مارک تواین است. این کتاب در سال ۱۸۸۴ و در پی رمان تام سایر برای اولین بار منتشر شد.

وایتیتی اخیرا فیلم (هدف بعدی پیروزی است) را کارگردانی کرده و کار روی داستان علمی تخیلی (کلارا و خورشید) با بازی جنا اورتگا و امی آدامز را به پایان رسانده است.

از فیلم‌های دیگر او می‌توان به (ثور: رگناروک) و (شکار برای مردم وحشی) اشاره کرد.

وایتیتی به خاطر نوشتن فیلمنامه (جوجو خرگوشه) برنده جایزه اسکار شد.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/04/03 06:44
شماره خبر : 96796
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96796
بدون نظر

پیام بگذارید