a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

آنچه پدران و مادران باید بدانند

(سینماآفیس) – انجمن تصاویر متحرک آمریکا، از سیستم درجه‌بندی فیلم‌های موجود در ایالات متحده، برای درجه‌بندی فیلم‌ها بر اساس محتوای آنها استفاده می‌کند. این نوع درجه‌بندی که توسط این انجمن انجام می‌شود، اختیاری و داوطلبانه است و به لحاظ قانونی به صورت یک اجبار نیست. اما فرآیندی کارشناسی شده و بر ستون نظرسنجی‌های دقیق و آمارهای معمولا صحیح استوار است. خانواده‌ها با این ابزار می‌توانند براحتی فیلم مناسب خود را انتخاب کنند.

رده‌سنی فیلم‌ها

بطور کلی ۵ رده‌سنی برای فیلم‌ها تعریف شده است که در ادامه توضیح داده‌ایم:

رده G (عمومی)

مخفف General Audience به معنی تماشاگران عمومی است که همه سنین قادر به تماشای این فیلم‌ها می‌باشند و به این معنی است که فیلم چیزی را شامل نمی‌شود و حتی خطری برای بچه‌های جوان هم ندارد.

رده PG

مخفف Parental Guidance Suggested به معنی تصمیم‌گیری با والدین است که ممکن است مواردی برای بچه‌ها مناسب نباشد، و به این معنی است که والدین ممکن است دوست نداشته باشند بچه‌های جوانشان این سری فیلم‌ها را ببینند و ممکن است مسئله‌ای هم نداشته باشد.

رده PG-13

مخفف Parents Strongly Cautioned به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت نمایند. این فیلم‌ها حاوی خشونت، آمیزش و برهنگی نیستند؛ فقط حاوی مقداری صحنه عشقی معمول و مواد مخدر می‌باشند.

رده R

مخفف Restricted-Under 17 به معنی بچه‌های زیر ۱۷ سال باید با والدین همراه باشند یا شخص بزرگتری سرپرست آنها باشد و به این معنی است که هیئت تشخیص داده است که موارد این فیلم‌ها برای بزرگ‌سالان است و والدین بیشتر از فرزندانشان ترغیب می‌شوند که این فیلم‌ها را ببینند. همچنین ممکن است رتبه R به معنی‌های دیگری باشد، فیلم حاوی کلمات رکیک، خشونت، آمیزش و نمایش استعمال مواد مخدر است.

رده NC-17

مخفف No One 17 and Under Admitted به معنی هیچ شخص ۱۷ سال و زیر ۱۷ سال قادر به تماشای این نوع فیلم‌ها نمی‌باشد، ممکن است فیلم حاوی مناظر واضح آمیزش یا کلمات ناخوشایند یا خشونت زیاد یا تمام موارد باشد. درجه NC-17 بر این دلالت ندارد که فیلم مستهجن و ضد اخلاقی است.

رده‌سنی سریال‌ها

سریال‌ها ۶ رده‌سنی دارند که در ادامه توضیح داده‌ایم:

رده TV-Y

این رتبه مخصوص کودکان است و برنامه‌هایی را پخش می‌کنند که همه کودکان با همه سنین می‌توانند این برنامه‌ها را تماشا کنند این برنامه‌ها بیشتر برای یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند و محدودیت خاصی ندارد.

رده TV-Y7

این رتبه‌بندی شبکه برای افراد بالای ۷ سال را در بر می‌گیرد این رتبه برای استعداد یابی کودکان بالاتر از ۷ سال مورد بازدید قرار می‌گیرد و این برنامه‌ها می‌توانند استعداد کودکان را افزایش یا آنها را معرفی کنند.

رده TV-G

این رتبه‌بندی برای تمامی سنین است و همه می‌توانند با این رتبه برنامه‌ها را نظاره کنند این شبکه‌ها امتیاز این را دارند که همه خانواده در کنار هم بدون محدودیت خاصی برنامه‌های تلویزیون را ببینند.

رده TV-PG

این رتبه از برنامه‌ها می‌تواند برای کودکان با سنین پایین مناسب نباشد خانواده می‌تواند با صلاح دید خود این برنامه‌ها را برای کودکان خود به نمایش درآورند قوانین این برنامه‌ها عبارتند از: بدون ناسزا یا بسیار خفیف بدون روابط جنسی یا روابط جنسی بسیار کم و در نهایت نداشتن گفتگوی خشن.

رده TV-14

این برنامه‌ها برای کودکان زیر ۱۴ سال مناسب نیستند و خانواده‌ها این برنامه‌ها را برای آنها مجاز نمی‌دانند. گاهی ممکن است بعضی از صحنه‌ها برای کودکان زیر ۱۴ مناسب نباشند در این صورت از این رتبه‌بندی استفاده می‌شوند.

رده TV-MA

این سری از برنامه‌ها برای سنین پایین ۱۷ مناسب نیستند در این سری شبکه‌ها روابط جنسی به صورت محدود و در بعضی مواقع برهنگی دیده می‌شود ولی به صورت کامل اعمال نمی‌شوند.

در ادامه این دسته‌بندی‌ها ممکن است حروف زیر بیاید که دلیل این رده داده شده را مشخص کند:

  • دارای دیالوگ‌های‌های خشن (D)
  • دارای ناسزا و توهین (L)
  • دارای صحنه‌های جنسی و آمیزشی (S)
  • دارای خشونت و خونریزی (V)

این توضیح بیشتر زمانی کارایی که دارد که شما به عنوان والدین، مشکلی با دیدن خشونت توسط فرزندتان نداشته باشید اما دوست نداشته باشید که فرزندتان صحنه‌های جنسی را مشاهده کند.

انتهای پیام/

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/12/16 10:35
شماره خبر : 74141
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=74141
بدون نظر

پیام بگذارید