a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
رضا جهانگیری

۲ طرف آینه یک عرصه هنری در یک قاب؛

رضا جهانگیری ، تقدیر هنرپیشگان کاربلد در گرو شانس است

پایگاه خبری سینماآفیس؛ تاریخ هنر تئاتر، سینما و تلویزیون پر از آدم‌هایی است که اگرچه روزی یک ستاره هم در آسمان نداشتند اما حالا به عنوان ستاره‌های عرصه هنرهای نمایشی و تصویری شناخته می‌شوند. به راستی این تقدیر چگونه برای آنها رقم خورده است و چرا دیگرانی که از قضا در کار هنریشان کاربلدتر بودند، ستاره و به اصطلاح چهره نشدند؟

رضا جهانگیری و…

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛

 

 

جهانگیری که این روزها در نمایش هاله بازی می‌کند و روی صحنه عمارت نوفل‌لوشاتو رفته تا به همراه همکارانش نشان بدهند که یک دختر برای بازیگر شدن با چه موانعی مواجه می‌شود، به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: امروزه آثار هنری به مثابه سفره‌های مهمانی هستند که صاحبانشان تلاش می‌کنند، یاران و دوستان خودشان را بر سر آن سفره بنشانند.

حال گاهی یک دوست فرد دیگری را به صاحب سفره معرفی می‌کند و می‌گوید که این فرد هم چنان مقبولیت اخلاقی و شخصیتی‌ای دارد که بتواند پای سفره شما بنشیند و این گونه است که یک فرد که از قضا ممکن است برای نشستن بر سر سفره، شایسته‌تر از دیگران باشد، شانس پیدا می‌کند که توانایی‌هایش را به همگان نشان دهد و به لحاظ کیفی بر سر زبان‌ها بیفتد اما مگر شانس به چند نفر رو می‌کند؟

وی افزود: امروزه اکثر تهیه‌کنندگان و کارگردانان تئاتر، تلویزیون و سینما تلاش می‌کنند که بر بال نام و چهره ستارگان و شخصیت‌های چهره بنشینند و با این کار ریسک کارشان را پایین بیاورند اما در واقع هر کاری که با حضور چهره‌ها تولید می‌شود، لزوما کیفی و مخاطب‌پسند نیست و فیلمنامه حرف اول و مهم‌ را در هر کاری می‌زند.

رضا جهانگیری _ اتول سورون

 

این بازیگر تشریح کرد: ما در طول تاریخ با فیلمنامه‌هایی مواجه می‌شویم که با کمک بازیگران ناشناخته اما کاربلد ماندگار شده‌اند؛ از طرف دیگر فیلمنامه‌هایی هم وجود داشته و دارند که اگرچه در اجرایشان از بازیگران چهره و ستاره استفاده شده، اما ماندگار نشده‌اند و بسیار زود به وادی فراموشی سپرده شده‌اند.

جهانگیری از کارگردانان تئاتر، تلویزیون و سینما خواست که به بازیگران اعتماد کنند و اجازه بدهند که آنها هر آنچه را که در چنته دارند و می‌توانند در میان بگذارند، به بهترین شکل ممکن نشان دهند و اجرا کنند.

رضا جهانگیری_شهروز دل افگار

 

او خبر داد که ماه‌ها قبل در یک سریال تلویزیونی و اپیزودیک بازی کرده است.

این بازیگر همچنان از شروع مراحل تمرینی نمایش رومئو و ژولیت خبر داد و گفت: نمایش مذکور به زودی روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/04/19 12:48
شماره خبر : 96953
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96953
بدون نظر

پیام بگذارید