a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
واژگان عکاسی

واژگان عکاسی منتشر شد

سینماآفیس: کتاب واژگان عکاسی به قلم محمود معصومی و به همت نشر سیه منتشر شد.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ محمود معصومی، عکاس و فیلمساز متولد ۱۳۶۳ در شیراز می‌باشد . وی که هم اکنون مدیر گروه دانشگاه هنر شیراز در رشته عکاسی و عضو شورای علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌باشد اقدام به تالیف کتاب واژگان عکاسی نموده است .

کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی می باشد و در مرداد ماه ۱۴۰۳ با همکاری نشر سیه به چاپ رسیده است که در این کتاب به صورت تخصصی به واژگان عکاسی پرداخته شده است . در کتاب واژگان عکاسی اصطلاحات فارسی به انگلیسی و بالعکس در هفت بخش تدوین شده است که شامل موضوعات زیر می‌باشد.

 

اصطلاحات نور و نورپردازی ، اصطلاحات رنگی ، برسی اجزای داخلی و خارجی دوربین ، اصطلاحات لنز ها ، اصطلاحات منوی دوربین های کنون نیکون و سونی ، اصطلاحات سبک ها ژانر ها و تکنیک ها و در آخر اصطلاحات کادر بندی و ترکیب بندی .

نویسنده کتاب هدف و انگیزه خود از تألیف این کتاب را آشنایی و به کارگیری اصطلاحات عکاسی توسط عکاسان و دانشجویان عکاسی ذکر کرد و عنوان کرد این کتاب کمک به یادگیری سریع تر عکاسی دارد زیرا در آن منوی دوربین های عکاسی به صورت کامل برسی شده است و مباحث لنزها و تکنیک ها و … در آن ذکر شده است .

معصومی مدت زمان تالیف این کتاب را بازه زمانی حدود نه ماه ذکر کرد .

وی همچنین ، کتاب واژگان عکاسی را لغت نامه مناسبی برای یادگیری در همه سطوح نظیر هنرستان ، دانشگاه و عکاسان آزاد معرفی کرد .

محمود معصومی قبل از این کتاب ، آثاری نظیر نقد و نشانه شناسی در هنر ،مبانی و اصول نورونو پردازی و شبح پوچ نیز تألیف کرده بود . از این نویسنده یک ترجمه نیز در کارنامه وی قرار دارد که نمایشنامه بازی می باشد .

خبرنگار: علیرضا نیاکان

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/06/08 11:35
شماره خبر : 97497
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97497
بدون نظر

پیام بگذارید