a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
عکاس‌باشی

در آیین بزرگداشت عکاس‌باشی اهل‌بیت (ع) بیان شد؛

دلالت عکس‌های ۱۳۰ ساله آستان امامزاده عبدالله (ع) به اصالت بقاع متبرکه و امامزاده‌ها

سینماآفیس: عکس‌های قدیمی آستان امامزاده عبدالله (ع) بر اصالت بقاع متبرکه و امامزاده‌ها دلالت دارند.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛آیین بزرگداشت عکاس‌باشی اهل بیت(ع) به همراه رونمایی از قدیمی‌ترین عکس‌ آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و سنگ مزار عکاس‌باشی اهل‌بیت بیت (ع) روز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ و مصادف با سالروز شهادت امام سجاد (ع) به همت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و با همکاری گروه مردمی بهشت بقیع باحضور آقایان حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، دکتر کمال الدین شاهرخ استاد دانشگاه و عکاس پیشکسوت، حجت الاسلام جواد علیرضایی مدیر آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری، محمد نوروز پور مدیر کل بقاع سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام موسوی متقی مدیر کل امور اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه و خانواده  مرحوم میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری برگزار شد.

 

دراین مراسم، پس ازتلاوت قرآن کریم و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام جواد علیرضایی مدیر آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری  ضمن خیر مقدم به مدعوین از اهمیت  این برنامه وتلاش‌های صورت گرفته  برای برگزاری این مراسم سخنانی بیان داشت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین طی سخنانی  در پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی بعضی از اشخاص و جریانهای خاص که اظهار می‌دارند در این کشور امامزاده سازی صورت می‌پذیرد بیان داشت که این عکسها که قدمتی حدودا صدوسی ساله دارند  دلیلی بر اصالت بقاع متبرکه و امامزاده ها می‌باشند.

 

 

دکتر کمال‌الدین شاهرخ استاد دانشگاه و عکاس پیشکسوت نیز طی سخنانی اظهار داشت میرزا ابوالقاسم نوری شخصیت هنرمندی أست که در زمانه خود تصاویری را ثبت کرده که در نوع خود بی نظیر است. تصاویر علمای دینی و روش های عکاسی ایشان نشان از نبوغ خاص در عکاسی و بکارگیری بک راندهای عمق دار از ویژگی‌های این عکاس دوره ناصری و مظفری می باشد.

 

 

در پایان مراسم مدعوین با نثار شاخ گل و ذکر فاتحه برروی سنگ مزارجدید میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری یادش را گرامی داشتند.

 

 

شایان ذکر است میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری در سال۱۲۵۳هجری شمسی  در محله سنگلج تهران به دنیا آمد و در سال۱۳۱۲ در همان منطقه ازدنیا رفت و یکی از مهم‌ترین عکاسان دوران ناصری و مظفری به شمار می‌رود. فعالیت او در تصویربرداری از عتبات وبقاع متبرکه شهرت دارد و عکس‌های او از نخستین نمونه‌های تصویر برداری از این اماکن است که علاوه بر ارزش تاریخی از اهمیت هنری نیز برخوردار است. وی از پرکارترین عکاسان دوره قاجار بود.

 

 

خبرنگار: علیرضا نیاکان

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/05/15 02:02
شماره خبر : 97214
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97214
بدون نظر

پیام بگذارید