a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
شکوه ایران‌زمین

(شکوه ایران‌زمین) را در عمارت کوشک ببینید

سینماآفیس: عمارت تاریخی کوشک این روزها محل برگزاری نمایشگاه(شکوه ایران‌زمین) است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ ” شکوه ایران‌زمین ” عنوان نمایشگاهی است که آثار هنرمندان سیده مریم مهران و زهرا چمن‌آرا را در معرض دید عموم قرار می‌دهد؛ این نمایشگاه کار خود را از ساعت ۱۱ تا ۱۷ عصر یکشنبه ۲۰ اسفند ماه در عمارت تاریخی کوشک واقع در خیابان فردوسی شمالی، خیابان تقوی (کوشک)، نبش کوچه مهنا، شماره ۳۱ شروع کرده و تا جمعه ۲۵ اسفند ماه میزبان مردم خواهد بود.

 

میهمانان نمایشگاه (شکوه ایران‌زمین) بازتابی فیروزه‌ای از میراث فرهنگی کشور را روی سطح آینه خواهند دید. پتینه‌های روی بوم و سفال  (هنری باستانی) نیز در نمایشگاه مذکور دیده می‌شوند. در واقع نمایشگاه(شکوه ایران‌زمین) تلاش می‌کند که شکوه هنر و معماری باستان سرزمینمان را به همگان یادآوری کند؛ هنر و معماری باستان ایران بخشی از هویت ساکنان این سرزمین است و میراثی ارزشمند به حساب می‌آید.

شکوه ایران‌زمین

 

نقاشی‌های روی آینه نمایشگاه (شکوه ایران‌زمین) نتیجه ۷ سال تلاش سیده مریم مهران هستند. آنها نمی‌خواهند چیزی را به مخاطبانشان تحمیل کنند و صرفا هستند تا این امکان را بدهند که ما بیش از پیش کشورمان و جاذبه‌های تاریخی‌اش را بشناسیم؛ تاریخ ایران آنچنان غنی است که هر چه برای شناختش تلاش بکنیم، باز هم کم است. راه‌های زیادی برای شناخت تاریخ وجود دارد و هنر یکی از آن راه‌ها است. در واقع هنر، زبانی دل‌انگیز برای تعریف زیبایی‌ها و تاریخ است و هنرمند کسی است که به بهترین شیوه از این زبان بهره می‌برد.

شکوه ایران‌زمین

 

هنرمندان به درستی باور دارند که نمی‌توان ارزش مادی را برای آثار هنری قائل شد اما هر هنرمندی سعی می‌کند با هنرش درآمدزایی کند و سیده مریم مهران و زهرا چمن‌آرا نیز اینچنین هستند؛ آنها آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه (شکوه ایران‌زمین) را به افرادی که خواهان داشتن آنها هستند، عرضه می‌کنند.

شکوه ایران‌زمین

 

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/22 09:10
شماره خبر : 95881
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95881
بدون نظر

پیام بگذارید