a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
ردپا

مونالیزا به مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد آمد؛

ردپا ی نقاشان بزرگ جهان در موزه هنرهای زیبا

سینماآفیس: موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد این روزها نسخه‌های چاپی نقاشان بزرگ جهان را در معرض دید عموم قرار داده است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ مدتی است که طبقه همکف موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد به گالری شماره یک مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد تبدیل شده و آثار هنری را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این گالری تا به امروز چندین نمایشگاه را برگزار کرده و حالا میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه ” ردپا ” است.

فتح‌الله نیازی مدیر موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد درباره نمایشگاه ” ردپا ” به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: نمایشگاه رد پا، نمایشگاهی از آثار ریپروداکشن است؛ در واقع بازدیدکنندگان این نمایشگاه آثاری را خواهند دید که در واقع نتیجه چاپ نقاشی‌های معروف نقاشان قرون ۱۹ و ۲۰ جهان روی بوم است. سپس هنرمندی با قلم تاش‌هایی از رنگ روغن را روی آثار چاپی گذاشته است تا آثار مذکور حالت طبیعی پیدا کنند. هم‌اکنون اطلاعاتی درباره کیستی آن هنرمند در دست نیست اما کارش باعث شده که آثار خلق شده، ارزش موزه‌ای پیدا کنند.

 

او روایت کرد که در دوران پهلوی به فرانسه سفارش داده شد که تعدادی از آثار نقاشان برجسته جهان را روی بوم چاپ کنند و به ایران بفرستند. این آثار حدود ۲۵۰ عدد هستند و در مخزن موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از آنها نگهداری می‌شود. اکنون حول و حوش ۳۰ عدد از آنها از مخزن خارج شده و در قالب نمایشگاه رد پا در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

مدیر موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد بیان کرد: شناخته شده‌ترین اثری که هم‌اکنون نسخه چاپی آن در گالری شماره یک مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد به نمایش گذاشته شده، مونالیزا است.

 

شایان ذکر است افرادی که از نمایشگاه ” رد پا ” بازدید می‌کنند، نسخه چاپی آثار نقاشانی چون پل کله، هنری ماتیس، مارک شاگال، موریس دو ولامینک، میکل آنژ، کامی کورو، کیس فان دنگن، پیکاسو، کاندینسکی، رامبرانت، مودیلیانی، ژورژ رونو، کارل اپل، ژورژ ماتیو، ژان لورکات، ونگوگ، روبرت هوبرت و لئوناردو داوینچی را در این نمایشگاه خواهند دید.

نمایشگاه رد پا از ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ تا ۱۴ شهریور ماه همین سال در موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد دایر است.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/06/01 08:27
شماره خبر : 97430
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97430
بدون نظر

پیام بگذارید