a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جادوخانه

جادوخانه به روایت صدا پیشه ها

فرصتی متفاوت و جوانه‌ای که زده شد

سینماآفیس: مهرداد مزرعه و میشا جلالی که تا به امروز بیشتر به عنوان دوبلور و صداپیشه شناخته شده‌اند، معتقدند که کار روی صحنه و ایفای نقش در نمایش (جادوخانه) تجربه‌ای متفاوت است و جوانه‌ای است که زده شده است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ تاریخ ایران پر است از داستان‌هایی که می‌توان بارها و بارها براساسشان کارهای تصویری و نمایشی تولید کرد. در این میان دوره قاجار، دوره‌ای منحصر به فرد به حساب می‌آید که تهیه‌کنندگان و کارگردانان ایرانی هر بار از زاویه‌ای جدید به آن پرداخته‌اند.

(جادوخانه) تازه‌ترین تلاش کارگردانان و بازیگران کشورمان برای به تصویر کشیدن وقایع دوره قاجار است.

مهرداد مزرعه بازیگر نقش مرجان زن صیغه‌ای مظفرالدین شاه را در نمایش (جادوخانه) ایفا می‌کند و به خبرنگار سینماآفیس گفت: من همیشه می‌خواستم که نقش‌های متفاوتی را بازی کنم و نقش مرجان هم نقش متفاوتی است که به من پیشنهاد شد.

او افزود: متن نمایش (جادوخانه) بسیار عالی بود.

این دوبلور و بازیگر بیان کرد: اگرچه بیشتر در عرصه دوبلوری شناخته شده‌ام اما چند کار تصویری هم داشته‌ام که یکی از آنها فیلم سینمایی (پا توی کفش من نکن) ساخته فرحبخش بود و دیگری فیلم سینمایی (کروکودیل) ساخته تکاور است.

مزرعه گفت: من تا به امروز تجربه بازی در عرصه تئاتر را نداشتم و ایفای نقش در نمایش (جادوخانه) برایم جذاب بود.

میشا جلالی صدا پیشه و مدیر دوبلاژ، یکی دیگر از بازیگران و نقش‌خوان‌های نمایش (جادوخانه) است.

او نیز به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: من تا به امروز فقط در استودیو فعالیت می‌کردم و تجربه کار روی صحنه، تجربه ی متفاوتی است؛ بازیگران و دوبلورها در استودیو کارشان را با خیالی راحت انجام می‌دهند چون می‌دانند که مخاطب در آنجا حضور ندارد و بعدها اثر را می‌بیند یا می‌شنود اما فردی که روی صحنه تئاتر می‌رود ، با مخاطبانش از نزدیک مواجه می‌شود و از آنها انرژی می‌گیرد.

او افزود: من روی صحنه چنان هیجان‌زده شدم که نمی‌توانستم هیجان‌ام را کنترل کنم.

این دوبلور بیان کرد: از سال‌ها قبل تا به امروز در عرصه‌های هنرهای تجسمی و نقاشی فعالیت می‌کند و نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار کرده اما در هیچ کدام از آنها اجرای زنده‌ای نیست.

جلالی گفت: (جادوخانه) جوانه‌ای در من زد و من دوست دارم کار تئاتر را ادامه بدهم.

شایان ذکر است که نمایش (جادوخانه) با نویسندگی اصغر گروسی و به کارگردانی مهدی کیوان و بازی مهدی کیوان ، مهرداد مزرعه، میشا جلالی، مجید باقرانی، معصومه حسینی، الهه دارایی، سحر صدرایی، ساسان صالحی راد، احمدرضا عباسی، یاشار فکری و مهدی یونسی در سالن تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

مجری طرح و تهیه‌کننده این کار خانم دکتر الهام فقانی مدیر موسسه فرهنگی نقش نقره‌ای خیال هستند.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/04/31 06:06
شماره خبر : 97026
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97026
بدون نظر

پیام بگذارید