a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

منتقد سینما به سینما آفیس گفت:

“داریوش” کاری تجاری و فراموش شدنی

سینماآفیس: یک منتقد سینما، سریال داریوش را فراموش شدنی خواند و انتقاداتی را از هادی حجازی‌فر مطرح کرد.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ جبارآذین منتقد و مدرس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با سینما آفیس عنوان کرد: هادی حجازی‌فر، بازیگر و نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که آثارمتفاوت وماندگاری چون فیلم خوب موقعیت مهدی درسینمای مقاومت وسریال خوب تر عاشورا رادرتلویزیون دارد، به تبع گرایش هنرمندان وسینماگران به فعالیت درشبکه خانگی ثروتمندکه به رِغم حضوردکوری ساترا،با ممیزی مضمونی و محتوایی آثار این شبکه که بسیاری از تولیداتش با فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی بیگانه است،کمتر روبه رو است، شانس خود را با ساخت یک سریال جنجالی سیزده قسمتی به نام” داریوش” در شبکه خانگی آزمود تا هم به نوایی برسد و هم اینکه شهرت خود را تداوم بخشد.

وی افزود: سریال داریوش او یک اثر پلیسی، جنایی و شبه معمایی است که از منظر محتوا و ساختار هنری و موضوع ، چیز تازه ای برای مخاطب ندارد و بیشتر یک سریال سرگرم‌کننده بازاری است. حجازی‌فر با ساخته‌های پیشین خود نشان داده بود، هنرمندی مستعد است و با قابلیت های خوبی که دارد می‌تواند آثار هنری و سینمایی و تلویزیونی بهتر و قوی.تری بسازد.

جبار آذین منتقد سینما

 

این منتقد سینما با اشاره به هنر حجازی‌فر گفت: با نویسندگی و کارگردانی سریال داریوش و بازی در نقش اصلی آن، گرچه همچنان هادی حجازی‌فر با استعداد است ولی از نظر نگارش فیلمنامه و بازیگری و کارگردانی، حرکتی رو به جلو نداشته و داریوش او یک سریال معمولی با مضمون و ساختاری معمولی است.

وی ادامه داد: با آنکه بازیگرانی مانند مهراد صدیقیان، ژیلا شاهی، سحر دولتشاهی، نسرین مقانلو و محسن قصابان در این سریال بازی‌های به نسبت خوبی داشته‌اند اما بازی آنها به قوی و جذاب شدن سریال معمولی حجازی‌فر کمک زیادی نکرده است. آنچه باعث ایجاد جنجال و سر و صدا درباره سریال داریوش شد و نظرها رابه سوی اومعطوف کرد، نام و پیشینه هادی حجازی‌فر و بازیگران و عوامل این سریال نبود، چیزی که نام ساخته حجازی‌فر رادر دهان‌ها انداخت، نام و شهرت داریوش اقبالی خواننده معروف خارج‌نشین کشور بود.

آذین خاطرنشان کرد: سریال داریوش در حرکتی تبلیغاتی و اغواگر با سوءاستفاده از آهنگ مشهور “یاور همیشه مومن” که سال‌ها قبل توسط داریوش اقبالی اجرا شده بود و بهره‌برداری از آن در تبلیغات این سریال ، کوشیده بود که به جای تبلیغ بر روی محتوا و ساختار سریال ونام حجازی‌فر از شهرت اقبالی و ترانه‌اش سودجویی کند که در کل به رغم اعتراض داریوش اقبالی و جنجالی که سریال آفرید، در فریب گروه‌هایی از مخاطبان موفق شد.

وی در نهایت اظهار کرد: این اقدام تبلیغاتی نادرست نوید محمودی تهیه‌کننده سریال داریوش و حجازی‌فر به جای اثرمثبت، نام آن‌ها و سریالشان را لکه‌دار کرد. در هر صورت سریال داریوش هادی حجازی‌فر، مجموعه‌ای بازاری و معمولی بود که در هیچ زمینه‌ای از داستان و فیلمنامه و کارگردانی امتیاز مهمی برای او نداشت. سریال داریوش یک کار تجاری وفراموش‌شدنی است.

خبرنگار: عرفان بیوک‌نژاد

انتهای پیام

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/08/01 12:08
شماره خبر : 98064
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=98064
بدون نظر

پیام بگذارید