a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

فیلم «تن پوش مروارید»، چهره با وقار بانوی ایرانی را همچون زنان شاهنامه به تصویر می‌کشد

سینماآفیس: ساخت  فیلم کوتاه تن پوش مروارید به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سعید قربانی در مرکز آموزش‌های پشتیبانی ارتش به پایان رسید. 

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ تن پوش مروارید داستان زندگی دو جوان دهه هشتادی را به تصویر کشیده است. نرگس، در اولین سالگرد عقد، برای غافلگیری اهورا که سرباز است به پادگان می‌رود. اهورا از دیدار نرگس در سالن ملاقات پادگان شگفت زده می‌شود اما… دیدار همسر جوانش با پوششی نه چندان مناسب محیط سربازی را نمی‌پسندد. دیدار عاشقانه با کلام محبت‌آمیز این دو زوج جوان به پایان می‌رسد و نرگس این بار تصمیم می‌گیرد همانی باشد که اهورا می‌پسندد، بانویی با وقار ایرانی که زیبایی‌هایش را همچون عاشقانه‌هایش برای دلدار نگه می‌دارد.

سعید قربانی که این اثر را برای جشنواره گوهرهای فاطمی با موضوع عفاف و حجاب درست کرده درباره نگاهش به مقوله حجاب و عفاف می‌گوید: نگاه بنده این است که حجاب تنها برای زنان و دختران سرزمینم نیست و حیا در نگاه مردان هم باید مکمل حجاب زنان باشد.

 

سعید قربانی را در این اثر که  با حمایت فرماندهی و عقیدتی سیاسی مرکز آموزش‌های پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کلید خورده، خانم مرضیه کاظم‌آبادی فراهانی، دستیار کارگردان/ مرتضی ذوالفقاری نسب تصویر بردار/ رویا غروی صدابردار و تدوین‌گر/علیرضا نیاکان روابط عمومی وارتباطات رسانه ای /سارا نجفی فرزانه طراح لباس و صبا ثابت، چهره‌پرداز و گریمور، یاری کرده‌اند.

تن پوش مروارید با بازی جواد قاسم زاده ـ سارا نجفی فرزانه ـ رقیه نوروزی ـ حسین نوروزی ـ مهرداد کاتبی ـ میثم ستاری ـ دانیال شاه‌حسینی ـ دیانا بزرگیان(بازیگر خردسال) ساخته شده و پس از پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران، به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ارسال خواهد شد.شایان ذکر است.

 

سعید قربانی کارگردان تن پوش مروارید کارگردانی فیلمهای کوتاه«اسطورهای ماندگار»باموضوع زندگی شهید بوشهریان پخش شده از شبکه استان فارس و شبکه بوشهر، «اسطورهای پنهان »باموضوع دیوار دفاعی پدافند هوایی جنوب پخش شده از شبکه استان بوشهر، بازی در تله فیلم  «۹و پنج دقیقه» با موضوع شهید یاسینی و ایفای نقش شهید عباس دوران به کارگردانی اقای مسعود نجفی پخش شده از شبکه نمایش و جشنواره فیلم فجر ۹۳ ، کسب رتبه سوم بازیگری مرد در جشنواره تئاتر نیروی زمینی ارتش در سال۱۴۰۲، بازی در فیلم سینمایی شهید صیاد  شیرازی به کارگردان آقای جواد افشار که فیلم گوشه‌ای از رشادت‌های این اسطوره جبهه وجنگ  است می‌پردازد ودر جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد، همکاری با صدای رادیو بوشهر و… را در کارنامه هنری خود دارد.

 

خبرنگار: علیرضا نیاکان

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/06/17 05:57
شماره خبر : 97609
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97609
بدون نظر

پیام بگذارید