a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

با داوری اصغر فرهادی؛

“آرام” برنده پیکان بلورین پانزدهمین دوره جشنواره فیلم “آرکز” شد

«آرام» فیلمی از ماریا کوترادزه، برنده پیکان بلورین پانزدهمین دوره جشنواره فیلم «آرکز» شد.

به گزارش پایگاه خبری سینما آفیس و  به نقل از  خبرگزاری  ورایتی، «آرام» فیلمی از ماریا کوترادزه، برنده پیکان بلورین پانزدهمین دوره جشنواره فیلم «آرکز» شد که امسال ریاست هیات داورانش بر عهده اصغر فرهادی بود.

«آرام» فیلم دوم کوتارادزه در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. این فیلم درباره پیوند النا است که به جوانان ناشنوا درس می‌کند.

«تالار معلمان» نیز برنده جایزه هیات داوران شد. این فیلم طنز به کارگردانی ایلکر چاتاک در جشنواره فیلم برلین در بخش پانوراما به نمایش درآمد و به عنوان نماینده آلمان به ۱۵ فیلم رقابت بین‌المللی فیلم بلند اسکار راه یافت. در این فیلم لئونی بنش در نقش یک معلم ایده‌آلیست ظاهر شده که سعی می‌کند دزدی را در مدرسه‌اش کشف کند اما همه چیز به هرج و مرج می‌انجامد.

دیمیترا ولاگوپولو عنوان بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «حیوان» اثر سوفیا اگزارکو دریافت کرد و گاسپار آدونی والش برای بازی در نقش یک دانشجو در فیلم «توضیح همه چیز» گابور ریس جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

جایزه تماشاگران به فیلم مهیج روان‌شناختی «جانشین» رسید که ادامه‌ای بر «حضانت» اولین فیلم خاویر لگراند است که برنده شیر نقره‌ای ونیز شده بود.

جشنواره Les Arcs به مدیریت فردریک بویر که مدیر هنری ترایبکا هم است، امسال با هیات داورانی متشکل از بازیگران ربکا ماردر و وینسنت لاکوست، موسیقی‌دان ایرن درزل و رمان‌نویس و فیلم‌ساز کریستین آنگوت برندگانش را انتخاب کرد.

این جشنواره از ۱۶ تا ۲۳ دسامبر (۲۵ آذر تا ۲ دی) با حضور چهره‌هایی چون ایزابل هوپر، آنتوان رینارتز، جاناتان کوهن، وینسنت مکاین، یواخیم لافوس، ماتیاس شوئنارتس، میشل هازاناویسیوس و روبن اوستلوند برگزار شد. اوستلوند کارگردان برنده نخل طلای کن برای «مثلث غم» مهمان افتخاری این دوره بود.

این جشنواره همچنین دهمین دوره جوایز «زن سینما» را با مشارکت سیسلی و آلیس رورواچر سازنده «کیامرا» برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/03 06:32
شماره خبر : 94573
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94573
بدون نظر

پیام بگذارید