a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
تام کروز

گزارش سینما آفیس از ابعاد پنهان تام کروز؛

او مرد همه چیز تمام سینمای جهان است!

سینماآفیس: تام کروز بازیگری را در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و به سرعت توانست توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کند. یکی از اولین نقش‌های برجسته او در فیلم "Top Gun" (۱۹۸۶) بود که باعث شد او به یکی از ستارگان بزرگ هالیوود تبدیل شود. از آن زمان، کروز در بسیاری از فیلم‌های اکشن، درام و ماجراجویانه نقش‌های مهمی ایفا کرده است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ تام کروز در یک خانواده نسبتاً فقیر در سیراکیوز، نیویورک به دنیا آمد. پدرش، توماس کروز ماپوتر سوم، مهندس برق بود و مادرش، مری لی، معلم. اما کروز رابطه خوبی با پدرش نداشت و او را به عنوان فردی “ظالم و بدرفتار” توصیف کرده است. تام کروز در مصاحبه‌ای گفته بود که پدرش به او “درس زندگی” می‌داد و اغلب او را مورد سوءاستفاده فیزیکی و روانی قرار می‌داد.

از جمله معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توان به:

“Top Gun: Maverick” (دنباله فیلم تاپ گان)

سری فیلم‌های “Mission: Impossible” (مأموریت غیرممکن)

“Rain Man”

“A Few Good Men”

“Jerry Maguire”

“Edge of Tomorrow” اشاره کرد.

علاوه بر بازیگری، کروز به عنوان تهیه‌کننده نیز در صنعت فیلم فعالیت دارد. او توانسته با موفقیت فیلم‌هایی تولید کند که هم از نظر تجاری و هم از نظر هنری موفق بوده‌اند.

کروز به خاطر انجام بدلکاری‌های خود در فیلم‌های اکشن معروف است و اغلب بدون استفاده از بدل، صحنه‌های خطرناک را شخصاً اجرا می‌کند. این امر یکی از ویژگی‌های برجسته او در دنیای فیلم‌های اکشن محسوب می‌شود.

تام کروز همچنین به خاطر عضویت فعال خود در کلیسای ساینتولوژی شناخته می‌شود، که تأثیرات زیادی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای او گذاشته است.

او در طول دوران حرفه‌ای‌اش سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و چندین بار جایزه گلدن گلوب را نیز کسب کرده است.

تام کروز سه بار ازدواج کرده و هر سه ازدواج او به طلاق منجر شده است، که همواره توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

میمی راجرز (Mimi Rogers): اولین همسر تام کروز بود. آن‌ها در سال ۱۹۸۷ ازدواج کردند، اما این ازدواج تنها سه سال دوام داشت و در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند. گفته می‌شود که میمی راجرز بود که تام کروز را با کلیسای ساینتولوژی آشنا کرد.

نیکول کیدمن (Nicole Kidman): تام کروز و نیکول کیدمن در سال ۱۹۹۰، بعد از همکاری در فیلم “Days of Thunder”، ازدواج کردند. این زوج در طول دهه ۹۰ یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین زوج‌های هالیوود بودند. آن‌ها دو فرزند به فرزندی قبول کردند: ایزابل جین (Isabella Jane) و کانر آنتونی (Connor Anthony). اما در سال ۲۰۰۱، کروز درخواست طلاق داد و این جدایی باعث بحث‌های زیادی در رسانه‌ها شد. گفته می‌شود اختلاف نظرهای آن‌ها درباره ساینتولوژی یکی از دلایل این جدایی بوده است.

کیتی هولمز (Katie Holmes): تام کروز در سال ۲۰۰۶ با کیتی هولمز ازدواج کرد و این زوج در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام سوری کروز (Suri Cruise) شدند. ازدواج آن‌ها بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار داشت و تام کروز در یکی از مصاحبه‌های معروفش در برنامه “اپرا وینفری” از عشقش به کیتی با پرش بر روی مبل برنامه زنده یاد کرد. اما این ازدواج نیز دوام نیاورد و در سال ۲۰۱۲ کیتی هولمز درخواست طلاق داد. گفته می‌شود که دلیل اصلی این جدایی نیز نگرانی‌های کیتی درباره ساینتولوژی و تأثیر آن بر تربیت فرزندشان بوده است.

با وجود موفقیت‌های بزرگ تام کروز در عرصه سینما، زندگی شخصی او همواره با چالش‌ها و مشکلات پیچیده‌ای همراه بوده است. طلاق‌ها، روابط پیچیده با فرزندان و تأثیرات ساینتولوژی بر زندگی‌اش همواره مورد بحث رسانه‌ها و طرفدارانش قرار گرفته است. به طور کلی، تام کروز یکی از ماندگارترین ستارگان سینماست که با قدرت بازیگری و تعهد به پروژه‌های خود، جایگاه برجسته‌ای در هالیوود به دست آورده است.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/06/17 09:23
شماره خبر : 97587
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97587
بدون نظر

پیام بگذارید