a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
سعید راد

یک منتقد سینما در گفت‌وگو با سینماآفیس:

سعید راد نمادی از مظلومیت سینما بود

سینماآفیس: سعید راد یک بازیگر گزیده‌کار و نمادی از مظلومیت سینما بود.

به گزارش سینماآفیس؛ بازیگری عرصه‌ای خاطره‌ساز است و افراد زیادی در این عرصه زیسته‌اند که جمله آنان می‌توان به سعید راد اشاره کرد.

خورشید زندگی سعید راد در ۴ آبان ماه سال ۱۳۲۳ طلوع و در  ۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ غروب کرد. اما طول عمر چندان اهمیت ندارد و عرض آن است که اهمیت دارد.

سعید راد در عرض عمر خود برای خیلی از ما خاطره‌سازی کرد. او مهرداد فیلم سینمایی عقاب‌ها و اسکندر فیلم سینمایی دوئل بود.

محسن بیگ آقا، منتقد سینما در گفتگو با سینما آفیس درباره زندگی هنری مرحوم سعید راد گفت: او یک در واقع بازیگر گزیده کار مشخص بود که در انتخاب نقش ها بسیار دقیق بوده است.

وی ادامه داد: وقتی به کارنامه او نگاه می کنیم از همان آغاز کارش در واقع کاری که با خداحافظ رفیقم دارد، می‌توان این موضع را متوجه شد.

این منتقد سینما عنوان کرد: در باز‌ی‌های سعید راد معمولا یک مظلوم نمایی دیده می‌شود که در مقابل طغیان گری که بهروز وثوقی انجام میداد. با سفر سنگ و به عنوان بازیگر اول با مسعود کیمیایی کار می کند که یک رهبر مرحله یک جریان در واقع تابعی یا نمادی از انقلاب هست.

وی افزود: در بسیاری از فیلم‌های بعد از انقلاب می‌توان متوجه شد که چقدر جای این بازیگر خالی هست. این هنرمند با افزایش سنش نیز دست از پا نکشید و سعی می‌کرد خودش را روی پا نگه دارد.

بیگ آقا در نهایت گفت: او تا قبل از مشکلات جسمی اخیرش ورزش را ترک نمی‌کرد و به وضعیت جسمی اهمیت می‌داد و سعی می کرد در واقع خودش رو همچنان سرپا نگه داره. روحش شاد و یادش گرامی.

ژورنالیست: عرفان بیوک نژاد

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/05/04 03:36
شماره خبر : 97043
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97043
بدون نظر

پیام بگذارید