a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
خورشت خون

طعم تلخ پسا خیانت را در خورشت خون مزه مزه کنید

سینماآفیس: هر ساله زنان و مردان زیادی با رخدادی به نام خیانت مواجه می‌شوند و گاهی تلاش می‌کنند که برای حفظ بنیان خانواده و آرامش اعضای دیگر این بنیان از کنار آن رخداد بدون هیچ سر و صدایی بگذرند اما در واقع هیچ چیز فراموش نمی‌شود و فردی که خیانت دیده، همچنان با مشکلات روحی ناشی از آنچه که تجربه کرده، دست و پنجه نرم می‌کند.

خورشت خون

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛عرصه هنرهای نمایشی کشور ما بارها و بارها به مبحث خیانت پرداخته اما کمتر کسی به آنچه که پس از خیانت بر سر فرد خیانت‌دیده می‌آید، فکر کرده و پرداخته است.

مرتضا امینی‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر یکی از افرادی است که به وقایع دوران پساخیانت پرداخته و نمایشی با عنوان (خورشت خون) را در زمانی محدود روی صحنه سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌کند.

خورشت خون

او که این روزها مشغول اجرای تازه‌ترین اثر خود، نمایش (خورشت خون) است و تا روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ به این اجرا ادامه می‌دهد، به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: اگرچه بهره بردن از توانایی‌های انکارناپذیر بازیگران نام‌آشنای کشورمان باعث پر مخاطب شدن آثار نمایشی می‌شود اما در (خورشت خون) به جای بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون از توانایی‌های دانشجویان رشته تئاتر و هنرهای نمایشی بهره برده تا بتواند علاوه بر حمایت از شناخته شدن بازیگران جوان، مخاطبان نمایش را فقط به خاطر خود نمایش ببینند.

خورشت خون

این کارگردان تئاتر بیان کرد: این نمایش مانند آثار دیگرم فضایی سورئال دارد و یک اثر بر پایه ژست‌روانی بازیگر و بدن اوست. یعنی به نشان دادن روان و بخش درونی شخصیت‌ها با حرکات و فرمی که برای بازیگران طراحی شده، تکیه دارد و یک درام اجتماعی است.

امینی‌پور از مخاطبان عرصه تئاتر خواست که تا روز یکشنبه به سالن قشقایی تئاتر شهر بیایند و نمایش (خورشت خون) را تماشا کنند.

خورشت خون

 

مرتضا امینی‌پور پیش از این آثاری چون (صلح)، (فونیکس)، (شوومان) و… را روی صحنه برده است.

نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/04/09 02:21
شماره خبر : 96866
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96866
بدون نظر

پیام بگذارید