a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

با “نقره‌ای” روش پر کردن جاهای خالی را یاد بگیرید

سینماآفیس: نمایش مینیمال "نقره‌ای" که هم‌اکنون روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد قرار دارد، به مخاطبانش یاد می‌دهد که چگونه جاهای خالی را پر کنند.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: “نقره‌ای” نوشته ای از جلال تهرانی نمایشنامه نویس، کارگردان و طراح تئاتر و سینماست و در سال ۹۷ در سکوت خبری در  سالن مکتب تهران اجرا شد؛ این اثر یکی از آخرین آثار تهرانی محسوب می شود و هم‌اکنون با کارگردانی محمد پیمان‌فر روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد قرار گرفته است.

به گفته محمد پیمان فر  موضوع اصلی نمایشنامه  “نقره‌ای” مرگ است و همین  توجه او را جلب کرده است.

پیمان‌فر می‌گوید: “نقره‌ای”  جزء نمایشنامه‌هایی است که کمتر به آن پرداخته شده و مانند متن های کلاسیک چندین بار به اجرا نرفته است؛ کاری که به مرحله ی اجرا رساندن آن ۴ ماه زمان برده و از ۳۰ بهمن تا ۱۴ اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفته است.

“نقره ای” با بازی ساناز پوردشتی و حسن برجکی یک نمایش تک پرده ای و ساده است که این سادگی در طراحی لباس، گریم و صحنه حس می شود پس در این اجرا نه به دنبال اکت‌های اغراق شده باشید و نه گریم های عجیب و غریب بلکه می توانید به عمق روابط و قاب های سینمایی ساخته شده توجه کنید.

این اثر داستان یک زوج میانسال را روایت می‌کند و مخاطبان آن شاهد گفت و گوی آن زوج میانسال در یک روز برفی هنگام صرف صبحانه هستند؛ محوریت داستان فقدان و تلاش برای پر کردن جای خالیست. تماما فضای نمایش در هوای برفی روایت می شود. در واقع برف در “نقره‌ای” نماد سرما و ناامیدیست.

همه چیز در حالت مینیمال وجود دارد بدون هیچ تلاشی برای تاثیرگذاری. استفاده به اندازه و سر زمان از موسیقی به انتخاب کارگردان است.

مخاطبان نمایش “نقره‌ای” با کمی دقت روی شخصیت ها شاهد ۲شخصیت متفاوت در مواجه با یک موضوع واحد می شوند؛ فردی که خودسرزنشگر است و دچار وسواس فکری شده و در تلاش برای مراقبت و حال خوب دیگران است در حالی که سال هاست خودش و احساساتش را فراموش کرده، شخصیت دیگری والد درونش فعال است دیگران نمی‌توانند، بلد نیستند و مقصراند. این دو شخصیت با تمام تفاوت هایشان در کنار هم تلاش می کنند تا اوضاع بهتر شود و عشق بینشان به خوبی دیده می شود.

شایان ذکر است که امین عسکری طراح نور، مهدی وحید روش و احسان اخوان صفار دستیاران کارگردان و پوریا احمدیان طراح گرافیک نمایش “نقره‌ای” هستند.

خبرنگار مبینا دورانی

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/23 09:45
شماره خبر : 95770
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95770
بدون نظر

پیام بگذارید