a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
آریوبرزن

آریوبرزن ؛ روایت امروزی یک داستان تاریخی

سینماآفیس: آریوبرزن یکی از سرداران دلاور ایرانی است که شجاعانه در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و پیشنهاد او برای خیانت به ایران و پیوستن به جمع فرماندهان سلوکی را نپذیرفت؛ این داستانی تاریخی است که حامد مکملی در قالب نمایشی با عنوان آریوبرزن برای نسل امروز روایت کرده است.

آریوبرزن

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ حامد مکملی نویسنده و کارگردان تئاتر که همواره دغدغه تحکیم هویت ملی جوانان ایران‌زمین را داشته و دارد، این بار پای در رکاب کرده تا داستان آریوبرزن، یکی از شجاع‌ترین و دلاورترین فرماندهان تاریخ کشورمان را به زبانی کلاسیک اما شیوه‌ای نوین برای نسل امروز روایت کند و به این گونه آینده‌سازان ایران را با هویت خودشان بیش از پیش آشنا نماید.

 

او که این روزها خود و گروه‌اش را برای اجراهای محدود نمایش (آریو برزن) در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد آماده می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس بیان کرد: معتقد است که جوانان ما باید بیش از پیش با قهرمانان تاریخی کشورشان آشنا شوند تا به اهمیت حفظ هویت ملی پی ببرند؛ در واقع آشناسازی نسل امروز با قهرمانان ادوار مختلف تاریخ ایران، یکی از دغدغه‌های همیشگی اوست.

 

این نویسنده افزود: نمایش (آریوبرزن) که از دهم تیر ماه سال جاری در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، نامزد دریافت تندیس بهترین نمایش در بخش هویت ملی و برنده جایزه موسیقی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری در آمفی‌تئاتر علامه رفیعی قزوین روی صحنه رفته است.

 

به گفته مکملی، نمایش (آریوبرزن) که با حضور بازیگران جوان و توانایی چون آیناز کاکاوند، مهیار هواسی، ماهان گلگلی، شبنم منتظری، محمد مهدی تقوی، اهورا مرادی، فاطمه اسلامی و ارام شهسواری تولید شده، یکی از پرفروش‌ترین نمایش‌های دور از پایتخت به حساب می‌آید و در جمله نمایش‌های جدی دغدغه‌مند و مسئله‌مند قرار می‌گیرد.

 

او بیان کرد: تئاتر جدی دغدغه‌مند و مسئله‌مند هر روز بیشتر از روز گذشته در تنگنا قرار می‌گیرد و برای خروج از آن تنگنا نیازمند بستر و فرهنگ‌سازی است‌.

 

این کارگردان گفت: نمی‌توان به یک اثر هنری و فرهنگی به عنوان کار تجاری زودبازده نگاه کرد و این امر ثابت شده است. تاریخ به ما نشان می‌دهد که آثار هنری ماندگار سال‌ها پس از تولید و ارائه به جامعه بشری، جریان‌ساز شده و بازده اقتصادی داشته‌اند بنابراین بهتر است  بیش از پیش به تولید آثاری بیندیشیم و اقدام کنیم که تاثیرات بلند مدت و ماندگار داشته باشند.

 

مکملی تا به امروز آثاری چون (کمین ژاله)، (کوف بور)، (هنرپیشه)، (روشنک) و (فرمان خاتون) را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/04/07 04:01
شماره خبر : 96853
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96853
بدون نظر

پیام بگذارید