a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

عضو هیات رئیسه مجلس درخصوص طرح مجازات سلبریتی‌ها: این تنها نظر یک نماینده است

(سینماآفیس)_ احمد نادری با بیان اینکه طرح مجازات افراد مشهور فقط ثبت شده است، تاکید کرد که ثبت آن به معنای قانون شدن نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس، گفت: طرحی که گفته می‌شود برای اظهارنظر افراد مشهور مجازاتی در نظر گرفته‌شده است در حد طرح بوده و به معنای قانونی شدن نیست.

وی افزود: گفته می‌شود مجلس شورای اسلامی طرح جدیدی را برای مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از اظهارنظر مقامات رسمی، در دستور کار دارد، اساس چنین طرحی در نوبت بررسی صحن علنی وجود ندارد و صرفاً در حد ثبت است.

نادری بیان کرد: ازآنجایی‌که مجلس در بحث نظارت و قانون‌گذاری قائم به نماینده است، تمام نمایندگان می‌توانند روزانه ده‌ها طرح را ثبت کنند. نکته در این است که ثبت طرح به این معنا نیست که موضوع قانون شده باشد.

او همچنین اظهار کرد: ثبت طرح‌ها نظر مجلس نیست، وقتی طرحی ثبت می‌شود، معاونت قوانین با نگاه کارشناسی آن را بررسی می‌کند، درواقع ثبت طرح پیش‌فرض است و اگر از سوی معاونت قوانین تائید شود، تازه نماینده طراح می‌تواند طرح مذکور را برای امضا به سایر نمایندگان ارسال کند و سپس در کمیسیون مربوطه موردبررسی قرار می‌گیرد که این خود روندی دیگر دارد.

وی افزود: در کمیسیون از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های دولتی مرتبط دعوت می‌شود تا نظر کارشناسی بدهند، سپس جمع‌بندی می‌شود و برای بررسی نهایی در نوبت دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد، در صحن نیز نمایندگان نظر کارشناسی می‌دهند و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

ازاین‌رو ثبت طرحی به معنای این نیست که کل مجلس با آن موافق هستند و به قانون تبدیل‌شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی محمدباقر قالیباف

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/10 07:21
شماره خبر : 70532
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=70532
بدون نظر

پیام بگذارید