a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
فرهاد روشنایی

بیگ‌بنگِ روشنایی

سینماآفیس: فرهاد روشنایی کارگردان فیلم های کوتاه (کویر) و (بیگ‌بنگ) معتقد است که سینمای کشورمان ایستا و ساکن شده ولی در صورت حمایت و توجه به جوانان مستعد میتواند بیش از پیش رونق بگیرد.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ ( (کویر) راهی جشنواره کن شد) این عنوان خبری است که در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در بخش فرهنگی و هنری خبرگزاری‌های معتبر کشورمان منتشر شد و بار دیگر ثابت کرد که فیلم های کوتاه با وجود همه مشکلات، همچون رودخانه‌ای روان و شفاف به راه خودش ادامه می‌دهد و به دریا می‌پیوندد اما به راستی تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و چگونه از مسیر پر از سنگلاخ با موفقیت عبور می‌کنند؟

فرهاد روشنایی کارگردان فیلم کویر که این روزها پروژه فیلم کوتاه رئال/ انیمیشن (بیگ بنگ) را در دست تولید دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس به این سوال چنین پاسخ داد: کارگردانان و تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه از طرف هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شوند ،  بنابراین دستهایشان را روی زانوهایشان می‌گذارند و تلاش می‌کنند که با هزینه اندک ، بهترین و با کیفیت‌ترین آثار را تولید کنند. همانطور که می‌دانید تولید یک اثر با کیفیت ، نه تنها مستلزم همکاری گروهی از افراد کاربلد و تواناست بلکه نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری‌های مناسب از سوی نهادهای مربوطه است که در این زمینه کمک شایانی صورت نمی‌گیرد.

این کارگردان افزود: خلق یک اثر کوتاه و تاثیرگذار نیاز  به بازیگران و هنرمندان خلاق دارد که موجب هزینه های زیادی برای تهیه کنندگان و کارگردان‌ها می‌شود .

 

او خبر داد که در پروژه رئال / انیمیشن (بیگ بنگ) با استعدادیابی‌هایی که انجام شده، توانست تیمی از  بازیگران، هنرمندان و جوانان مستعد که سال‌ها پشت سد و مانع مانده بودند، تشکیل دهد و با توجه به پتانسیلی که از این جوانان و پروژه می‌بیند فیلم را برای رقابت در جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی آماده کند.

این کارگردان می‌گوید: همانطور که گفتم همکاری با بازیگران و هنرمندان شناخته شده با حمایت و صرف هزینه توسط  نهادها میسر می‌شود
بنابراین کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های کوتاه که حامی مالی ندارند و بودجه اندک و محدودی دارند می‌بایست با افراد مستعد و توانمندی که نامشان بر سر زبان‌ها نیفتاده و شناخته شده نیستند، همکاری کنند البته این امر به نفع عرصه فیلم کوتاه و سینما است چون هر انسان ایده‌ها و افکار مختص به خودش را دارد و جوانان با ورود به این عرصه می‌توانند خون تازه‌ای را در رگ‌های سینمای کشورمان به جریان بیندازد.

روشنایی بیان کرد: بهتر است که کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های بلند نیز به جوانان مستعد راه بدهند تا سینمای کشورمان که این روزها به دلیل ضعف در ایده ، ژانر و فیلمنامه ایستا و ساکن شده، جان دوباره‌ای بگیرد و با موفقیت به راه خودش ادامه بدهد.

 

او تشریح کرد: امروزه سینمای کشورمان به مشکلی با نام تکرار موضوع و ژانر مبتلا شده و موفقیت چندانی ندارد و گیشه‌ای شده است.

این کارگردان گفت: سریال‌های تلویزیونی نیز دست کمی از فیلم‌های بلند سینمایی ندارند؛ ما در دهه اخیر سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ماندگار و فاخری ندیده‌ایم و این ناشی از کم‌توجهی به جوانان مستعد و ضعف ایده و فیلمنامه است.

روشنایی بیان کرد: عرصه نمایش خانگی بستر تولید سریال‌های بسیار خوبی شد ولی برای فیلم‌های سینمایی کشورمان نیاز به توجه مبرمی به جوانان مستعد داریم. خوشبختانه با گروهی که تشکیل شد علیرغم تمام چالش ها توانستیم با قدرت در این مسیر گام برداریم.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/05/14 12:48
شماره خبر : 97181
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97181
بدون نظر

پیام بگذارید