a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
شمیم شهرم

قول زنونه را در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بگیرید

سینماآفیس: شمیم شهرم کتاب (قول زنونه) را به سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آورد و از دریچه انتشارات شانی به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ مهران مدیری کارگردان سریال (پاورچین) در زمان پخش سریال مذکور به اشعار شاعری دسترسی پیدا کرد و استقبال خوبی از آن اشعار داشت.

شاعری که شعرهایش با استقبال مهران مدیری مواجه شد، فردی به نام شمیم شهرم است و اخیرا کتاب شعری  با عنوان (قول زنونه) را سروده و با کمک انتشارات شانی چاپ، منتشر و راهی سی و پنجمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کرده است.

ما به بهانه انتشار کتاب (قول زنونه) و راهیابی آن به سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شمیم شهرم گفت‌‌وگویی نه چندان مفصل داشته‌ایم تا از او بپرسیم که چگونه وارد وادی سرودن شعر و ترانه شده و حالا در کجای مسیر حرفه‌ای‌اش قرار دارد.

شمیم شهرم در پاسخ به بخش اول سوال خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: من عاشق هنر و نوشتن هستم چون پدربزرگم سواد فرهنگی بالایی داشت و دیوان حافظ را حفظ بود. او همیشه به من می‌گفت که تو یک روز شاعر خوبی می‌شی و من اون روز رو نمی‌بینم ولی روزی را می‌بینم که کتابت بیرون آمده است.

او افزود: آن روزها کشور ما شاعران و نویسندگان زیادی نداشت. من از بچگی می‌نوشتم و کارم را با نثر شروع کردم و یواش یواش به سمت سرودن شعر رفتم.

این نویسنده و شاعر بیان کرد: سوم راهنمایی بودم که کتاب شعرم ابتدا در مدرسه و بعد در منطقه رتبه آورد اما چون ریاضی‌ام خیلی خوب بود،  خانواده موافق تحصیلم در رشته ادبیات نبودند.

شهرم به یاد آورد که اولین شعر رسمی‌اش با عنوان تیراژه شناخته می‌شد و  گفت: من در سال پنجم دبستان معلم نقاشی‌ای داشتم که اسمش تیراژه بود و من همیشه دوست داشتم که معنی کلمات را بدانم بنابراین روزی از معلمم پرسیدم که تیراژه یعنی چی؟ و او پاسخ داد رنگین‌کمان.

او ادامه داد: سرودن شعر برای من مثل غذا خوردن بود.

این نویسنده و شاعر گفت: من پس از ۱۵ سالگی اشعار زیادی را سرودم و سپس پیش خودم گفتم که باید اشعرم را چاپ کنم بنابراین دفتر شعرم را زیر بغلم زدم و به نمایشگاه کتاب رفتم. من در نمایشگاه کتاب آقایی را دیدم و گفتم که این دفتر شعرم است و من می‌خواهم اشعارم را چاپ کنم. آن آقا دفترم را به دست گرفت و با خودکار سبز زیر بعضی از اشعارم را خط کشید. او به من گفت که شعرهایت به نسبت سن‌ات بسیار خوب است ولی اگر جای تو باشم، ۱۰ سال هم طول بکشد اولین کتابم را به عنوان مجموعه ترانه‌ها چاپ می‌کنم.

او بیان کرد: دقیقا ۱۰ سال از آن روز گذشت و من برای چاپ کتابم به دنبال انتشارات گشتم و بالاخره یک نشر پیدا کردم و کارهایم را برایش فرستادم. کارشناس آن نشر کارهای من را تائید کرد و من برای صحبت به دفتر آنها رفتم اما در آنجا متوجه شدم که به دفتر ناشری رفته‌ام که ۱۰ سال قبل دفتر شعرهایم را دیده بود و زیر بعضی از اشعار خط کشیده بود.

من از این موضوع تعجب کردم و آن را به فال نیک گرفتم‌.

او درباره عنوان کتاب  (قول زنونه) گفت:  نه فقط روی قول‌های مردانه، بلکه روی قول زنونه هم می‌شود حساب کرد چون هر فرد با اراده‌ای می‌تواند به خودش و دیگران قول بدهد و آن قول را عملی کند.

این شاعر بیان کرد: فردی با اراده است چون از کودکی تلاش کرده به اهدافی که برای خودش تعریف و مشخص کرده، برسد.

شهرم گفت: کتاب (قول زنونه) حاوی ۳۴ قطعه ترانه با عناوینی چون فرمانده و قول زنونه است.

او گفت: ۲ عنوان مجموعه شعر و رمان آماده چاپ دارد و به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/02/28 10:34
شماره خبر : 96513
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96513
بدون نظر

پیام بگذارید