a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
امیر شاملو

امیر شاملو در گفت‌وگو با پایگاه خبری سینماآفیس؛

دوست داشتم که یک بازیگر حرفه‌ای نقش عباس دوران را بازی کند

سینماآفیس: نمایشنامه‌نویس و بازیگر نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس اصراری ندارد که عباس دوران باشد و ترجیح می‌دهد که افراد حرفه‌ای تر آن نقش را ایفا کنند.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ عمارت نوفل لوشاتو در ۲ هفته گذشته شنبه‌های خوبی را با اجرای نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای اف ۴ مک دانل داگلاس گذرانده و شنبه پیش رو را هم چنین خواهد گذراند تا یاد و خاطره شهید عباس دوران را در ذهن مراجعه‌کنندگانش زنده کند.

نمایشنامه عاشقانه‌ای برای اف ۴ مک دانل داگلاس نوشته امیر شاملو است.

خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس پای صحبت‌های این نویسنده نشسته تا بداند که نمایشنامه مذکور چه مراحلی را پشت سر گذاشته تا به مرحله اجرا در عمارت نوفل لوشاتو برسد و در جذب مخاطب موفق باشد.

 

امیر شاملو به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: من ۵ سال پیش متن نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را نوشتم و بارها این متن را با کارگردانی خودم در کافه‌ها و سالن‌های متعدد اجرا کردم. در واقع به قدری قصه شهید عباس دوران جذاب است که نمی‌شود به راحتی از کنارش گذشت و من در نوجوانی آن قصه را از دهان یکی از اقوامم شنیدم و به آن علاقمند شدم.

او افزود: همانطور که گفتم من بارها نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را در کافه‌ها اجرا کردم و این نمایشنامه را با مخاطب کافه‌نشین مواجه کردم. من در همان اجراها اتفاقی با خلبانانی آشنا شدم که هم‌دوره‌ای و از دوستان شهید عباس دوران بودند. یکی از این افراد منصور کاظمیان بود که در عملیات بغداد در کابین عقب هواپیمای عباس دوران نشسته بود و زنده است.

 

این نمایشنامه‌نویس بیان کرد: خلبانان هم‌دوره‌ای عباس دوران و دوستان آن شهید بزرگوار نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس را خیلی دوست دارند و بارها برای تماشای اجرای آن به کافه‌ها و سالن‌های تئاتر آمده‌اند. مهناز دلیری‌فر همسر شهید عباس دوران هم کار را در خانه فرهنگ دوران دیده است.

او که نقش عباس دوران را در اجرای اثر در عمارت نوفل لوشاتو ایفا کرده، گفت: اجرای نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس در عمارت نوفل لوشاتو با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد زیرا همین که یک اثر در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شود، بسیار جالب است. از طرف دیگر گروه پر انرژی شنبه‌خوانی متشکل از حمیدرضا آداب، بهزاد عبدی، کیان مقدم، حامد رحیمی نصر، امیر مرادیان و میلاد فرهودی پشت کار بودند البته نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف۴ مک دانل داگلاس همیشه اجراهای پر مخاطبی داشته است.

شاملو افزود: پیش از این گفتم که قصه شهید عباس دوران داستانی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و بسیار جذاب است. از طرف دیگر متن نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس، متنی است که به لحاظ ادبیات نمایشی به صورت اصولی نوشته شده و بارها چکش خورده است. این متن با نسل امروز پیش می‌رود و هم‌ذات‌پنداری اتفاق میفتد.

 

او بیان کرد: من به متن نمایشنامه عاشقانه‌ای برای سرنشین اف ۴ مک دانل داگلاس مسلط هستم بنابراین زمانی که خواستم نقش شهید عباس دوران را ایفا کنم، به راحتی با آن نقش ارتباط برقرار کردم البته هیچ وقت اصراری نداشتم که عباس دوران باشم. حتی این دفعه هم تلاش زیادی کردم تا کار بازیگر را انجام ندهم و با چند تن از دوستان از جمله روزبه بمانی صحبت کردم تا نقش شهید عباس دوران را ایفا کند. روزبه بمانی هم خیلی دوست داشت که این کار را انجام بدهد اما درگیر کنسرت بود.

این نمایشنامه‌نویس گفت: ایفای نقش عباس دوران برای من کار بسیار انرژی ‌گیری است زیرا این را بسیار هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود که دوپامین ترشح شود. در واقع هر بار که من عباس دوران می‌شوم، انگار تکه‌ای از وجودم کنده می‌شود و قطعه‌ای از روح‌ام در آنجا جای می‌ماند.

شاملو در پایان از داوود نامور مدیر عمارت نوفل لوشاتو، همکاران او  و دوست عزیزش سروش سلطانی که مجری طرح نمایشنامه‌خوانی عاشقانه‌ای برای سرنشین اف۴ مک دانل داگلاس بود، تشکر کرد.

نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/07/23 12:30
شماره خبر : 97928
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=97928
بدون نظر

پیام بگذارید