a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

جراحی جمجه در قرن ۱۹ میلادی

(سینماآفیس) – بررسی های انجام شده روی جمجمه یک زن قرون وسطایی که در ایتالیا کشف شده است، انجام دو عمل جراحی روی این جمجمه را نشان می‌دهد.

مدتی پیش جمجمه‌ای مربوط به یک زن در قرون وسطی در ایتالیا کشف شده است.

این جمجمه یکی از ۱۹ جمجمه‌ای است که پس از حفاری‌های قرن نوزدهم در قبرستانی قرون وسطایی در Castel Trosino در مرکز ایتالیا به دست آمده است.

بررسی های انجام شده روی جمجمه این زن نشان می‌دهد که جمجمه او دوبار عمل جراحی شده است.

محققان در مطالعه‌ای جدید گزارش دادند که دلایل متعددی برای ترپاناسیون (ایجاد سوراخ در جمجمه) وجود دارد، اما در این مورد، به نظر می‌رسد این روش‌ها تلاش‌هایی برای بهبود یک بیماری بوده است. با این حال، آن‌ها نتوانستند دقیقاً تشخیص دهند که آن بیماری چیست.

روی جمجمه این زن آثار یک برش صلیبی شکل بزرگ در بالای سر دیده می‌شود که نشان می‌دهد بیشتر پوست سر این زن کنده شده است. البته در مرکز این برش یک استخوان بیضی شکل دیده می‌شود که تا حدی بهبود یافته درواقع می‌توان گفت، ترپاناسیون سبب مرگ او نشده و این عمل حدودا سه ماه قبل از مرگ او انجام شده است.

علاوه بر برش صلیب شکل، جمجمه نشانه‌های واضحی از جراحی دوم را نشان می‌دهد، زمانی که استخوان پشت پیشانی زن پس از کنده شدن پوست، نازک تراشیده شد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این زن قبل از تکمیل عمل دوم مرده است.

پژوهشگران حدس می‌زنند درد ناشی از دو آبسه بزرگ در فک بالایی که سبب نفوذ عفونت به مغز شده بود دلیلی است که سبب شده این زن درد ناشی از این عمل‌ها را روی جمجمه خود بپذیرد.

البته گیاهان دارویی و مسکن‌های قوی گیاهی در آن زمان برای کاهش درد استفاده می‌شد. با این وجود قطعا این عمل بسیار دردناک بوده است.

به دلیل اینکه این جمجمه در Castel Trosino کشف شده که از قرن ششم تا هشتم پس از میلاد، توسط دژ لمباردها (مهاجمان ژرمنی که پس از سقوط امپراتوری روم پادشاهی را در ایتالیا تأسیس) شده است، محققان حدس می‌زنند که این زن یک لمبارد ثروتمند بود.

منبع:ایلنا

انتهای پیام/

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/12/13 09:25
شماره خبر : 73861
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=73861
بدون نظر

پیام بگذارید